Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخلص الائمه استاندار مرکزی معتقد است تقویت اعتماد عمومی و ارتقای امید مردم مهمترین پروژه دولت مردمی سیزدهم است و ارتباط و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با مردم رسانه ها بایستی فراتر از ارتباطات عادی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید از پایگاه خبری-تحلیلی دیارآفتاب به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار ضمن خداقوت با خبرنگاران این مجموعه صمیمانه به گفتگو نشست و اظهار داشت: "دیارآفتاب" از پایگاه های خبری واقعا فعال و ارزشمند استان مرکزی است که فعالیت های این رسانه جای قدردانی ویژه دارد کما اینکه در این مدت که توفیق خدمتگزاری در استان را داشته ایم از همراهی و هم افزایی که این رسانه ایجاد کرده بهرمند بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت اعتماد عمومی و ارتقای امید مردم مهمترین پروژه دولت مردمی سیزدهم است و تاکید رئیس‌ جمهور محترم بر این مهم قرار دارد.

مخلص الائمه تأکید کرد: البته برخی هجمه ها و برخورد های مغرضانه با اقدامات دولت نیز با این هدف صورت می گیرد که پروژه تقویت اعتماد عمومی در دولت سیزدهم به نتیجه نرسد.

وی افزود: رویکرد دولت بر این است که مدیران دستگاه های اجرایی رابطه خود را با مردم اصلاح کنند و حضور بی واسطه و بی تکلف بین مردم با پشت میز نشینی و درهای بسته جابجا شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی طرحی تحت عنوان «رایحه خدمت» تدوین شده و درحال اجراست که اجزای متعددی دارد، از ارتباط با محرومین و اقشار خاص تا ارتباط و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با مردم فراتر از ارتباطات عادی ای که بایستی در ادارات وجود داشته باشد که این طرح تا به اینجا موفق بوده است.

مخلص الائمه در پاسخ به سؤال و گلایه ای در خصوص ارتباط ضعیف برخی مدیران با رسانه ها تأکید کرد: حتما به مدیران کلیه دستگاه های اجرایی استان اعلام می کنیم که باید رابطه خود را با حوزه های رسانه ای، خبرنگاران و به ویژه با نشریات مجازی و مکتوب که در انجام وظایف خود مسئولانه،‌ متعهدانه و منصفانه عمل می کنند بسیار تقویت کنند و از سطح فعلی این رابطه در استان راضی نیستیم و این مهم رضایت بخش نیست.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برخی مدیران فعال هستند و فهم رسانه ای هم دارند اما مسئولان در دستگاه های اجرایی استان باید ضمن ارتقای سطح سواد رسانه ای خود ارتباطات رسانه ای را افزایش بدهند که به همین منظور این موضوع را در اولین نشست شورای اداری استان مفصل مورد تأکید قرار خواهیم داد.

گروه های نفوذ از «هپکو» و «آذرآب» فاصله بگیرند

مخلص الائمه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت شرکت صنایع آذرآب اراک نیز اظهار داشت: آذرآب مشکلات متعددی دارد و شاید اگر فهرست کنیم این شرکت با بیش از ۳۵ مسئله جدی درگیر است از قراردادهای نیمه‌تمام بعضاً بالای ۲۰ سال و پروژه‌های نیمه‌تمام بلاتکلیف تا ضمانت‌نامه‌ها، بدهی‌های بانکی، پرونده‌های فساد، مشکل سهامداری و مدیریت، برخی مسائل کارگری و برخی جریانات نفوذ خارج از شرکت که بسته‌ای را تشکیل داده و کار آذرآب را سخت می‌کند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه هشدار می‌دهیم که گروه‌های نفوذ از حوزه صنعت فاصله بگیرند افزود: مشکلات مدیریتی آذرآب در حال رفع شدن است و هیئت‌مدیره این شرکت بعد از یک دوره قابل‌توجه بلاتکلیفی انتخاب‌شده‌اند همچنین جلسات بسیار خوب و متعددی هم برای تغییر وضعیت سهامداری در حال برگزاری است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده چون کار آسانی نیست و تا حدودی به زمان نیاز دارد.

مخلص الائمه ادامه داد: دستور آقای رئیس‌جمهور برای اصلاح ترکیب سهامداری آذرآب حتماً باید اجرایی شود که در این راستا جلساتی هم داشته‌ایم و درنهایت تیم سهامداری و مدیریتی جدید شرکت باید با تعامل و برنامه‌ریزی مشکلات را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: ما رفع موانع اجرایی پیش روی آذرآب را بر عهده می‌گیریم و مشکلاتی که در حوزه دستگاه‌های اجرایی است را برطرف می‌کنیم و مسائل فنی بر عهده کارگران و مدیران آذرآب است که شروع به تولید کنند.

به آینده آذرآب بسیار خوشبین هستیم

استاندار مرکزی تصریح کرد: بزرگ‌ترین قرارداد آذرآب با ۱۴ زیر پروژه منعقدشده و به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود که باید بر اساس اولویت در دستور کار قرار بگیرد ضمن اینکه آذرآب تعدادی هم پروژه‌های عقب‌مانده از سال‌های گذشته با حوزه‌های صنعت نفت، پتروشیمی و بخش‌های مختلف دارد که باید تعیین تکلیف شود.

مخلص الائمه افزود: با آغاز تولید موانع مالی شرکت برطرف خواهد شد و بحث‌های بانکی، چک‌های برگشتی و بدهی‌های مالیاتی و غیره نیز به‌تدریج رفع خواهند شد لذا بسیار به آینده آذرآب خوش‌بین هستم و اتفاقات خوبی برای این شرکت در راه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تغییر سهامدار مطمئناً منابع مالی نیز وارد شرکت آذرآب خواهد شد و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام‌شده و این شرکت با توجه به توان فنی و مهندسی و نوع تولیدات مشتریان زیادی دارد.

هپکو مانع جدی‌ای در مسیر تولید ندارد

استاندار مرکزی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو نیز اظهار داشت: هپکو در مجموع مانع جدی‌ای در مسیر تولید ندارد ولی در حال حاضر یک مانع اصلی واردات است که حمایت از هپکو در اینخصوص مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت ضمن اینکه معتقدیم گروه‌های نفوذ باید از هپکو نیز فاصله بگیرند.

مخلص الائمه افزود: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور گروه‌هایی از این شرکت بازدید داشتند و قول ارائه سفارش‌هایی به هپکو داده شد.

وی تصریح کرد: تغییری در ترکیب سهامداری هپکو را نیز پیشنهاد داده‌ام هرچند وضعیت سهامداری هپکو مثل آذرآب وخیم نیست و این شرکت با همین ترکیب نیز می‌تواند موفق باشد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در بحث واردات هر آنجا که لازم بوده مانع انجام برخی از واردات غیرمعقول شده‌ایم چراکه هپکو می‌تواند تولید دائم و انبوه داشته باشد و شرایط این شرکت در حال حاضر بسیار بهتر از آذرآب است.

استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن در کل کشور پیش رو است

استاندار مرکزی در رابطه با آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن ملی در استان و به‌ویژه در شهر اراک اظهار داشت: استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن در کل کشور جزو استان‌های پیش رو است و به امید خدا کل سهمیه در نظر گرفته‌شده را محقق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهر اراک تنها کلانشهری است که طرح جهش تولید مسکن در آن اجرا می‌شود و در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه یکجای طرح مسکن را با ۸۱۱۲ واحد در دست اجرا داریم که در هیچ کجای کشور مشابهی ندارد.

ظرف ۱۰ روز آینده پروژه ۸۱۱۲ واحدی اراک سرعت می گیرد

استاندار مرکزی تصریح کرد: پروژه مسکن ملی اراک طرح بزرگی است و بعضاً برخی موانع پیش‌بینی‌نشده و گاها پیش‌بینی‌شده ممکن است کار را عقب بیندازد لذا پروژه در حال حاضر درگیر برخی از مسائل اداری و فنی است که در این خصوص جلسات خوبی برگزار و برخی موانع برطرف شد و نقشه از شهرداری منطقه تحویل شهرداری اراک گردید و آخرین مراحل تأیید نهایی نقشه‌های فنی در حال طی شدن است که به‌محض انجام این کار با توجه به استقرار دفتر فنی و نیروهای پیمانکار در روزهای آتی اتفاقات خوبی در این پروژه خواهد افتاد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده بخش مهمی از سازوکار اداری طی شود که درنتیجه کار سرعت خواهد گرفت و با اینکه مختصری از برنامه زمان‌بندی عقب هستیم اما کاملاً قابل جبران است و اصرار ما نیز تسریع در کار است البته با لحاظ ملاحظات فنی و ایمنی که این اصول باید صد در صد رعایت شود.

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در حال انجام است

مخلص الائمه پیرامون مسئله آلودگی هوای اراک و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی نیز گفت: در رابطه با بحث الودگی هوای اراک در جریان سفر ریاست جمهور مصوباتی را داشتیم به ویژه بحث توسعه فضای سبز کلانشهر اراک ذیل طرح جامع کاهش آلودگی هوا مصوب سال ۱۳۸۴ که کارهای عقب افتاده ای وجود دارد و توانستیم در این رابطه اعتباراتی را بگیریم.

وی افزود: رئیس جمهور در تمام دیدارهایی که در جریان سفر داشتند بر روی بحث آلودگی هوا تمرکز و توجه داشتند علت هم این است که گزارش خوبی را تهیه کرده بودند و هم در دوره ریاست قوه قضائیه نسبت به مسائل استان اشراف داشتند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائل این است که طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پس از یک دوره تقریبا ۱۵ ساله الان با ایرداتی مواجه است و پاسخگوی نیازهای فعلی نیست که موضوع  بازنگری آن در جلسه شورای اداری نیز مورد اشاره قرار گرفت.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: کار بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پیش از سفر هیئت دولت به استان مرکزی با همکاری برخی گروه های علمی، مراکز پژوهشی و سازمان های مردم نهاد آغاز شده که پیشرفت خوبی هم داشته و به محض نهایی شدن در اختیار هیئت وزیران قرار خواهد گرفت تا طرح اصلاحی مبنای عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: فعلا طرح قبلی مبنای اجراست و امیدواریم بتوانیم نواقص آن را نیز برطرف کنیم هر چند بحث آلودگی هوا مسئله ای نیست که فقط اختصاص به اراک داشته باشد و امروز اکثر کلانشهرها و شهرهای صنعتی در خصوص آلودگی هوای هیدروکربنی و همه شهرها و حتی روستا ها با آلودگی هوای ناشی از ریزگردها درگیری دارند و اراک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مشکل آلودگی هوا یک شبه به وجود نیامده است

استاندار مرکزی افزود: در اراک هم با آلودگی هوای تابستانی و هم آلودگی هوای زمستانی با منشا های مختلف مواجه هستیم، از ریزگردها در فصل گرم تا آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی که در فصل سرد به آلودگی هوای اراک دامن می زند.

مخلص الائمه اظهار داشت: امیدواریم با کاری در حوزه پالایشگاهی در حال انجام است بخشی از آلودگی را مهار کنیم و با توسعه زیرساخت های برخی صنایع آلاینده و جابجایی آنها نیز گام دیگری برداشته شود، کار بزرگی هم در دولت باید انجام گیرد که مربوط به حذف وسایل فرسوده و آلاینده حمل و نقل عمومی و خصوصی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصولا بحث های آلایندگی به صورت کلان یک ابر مسئله در حوزه اختلال زیست محیطی است که امروز دنیا با آن مواجه است و عموما هم یک شبه به وجود نیامده هر چند در چند دهه اخیر تشدید شده و شکل  جدی تری گرفته اما بایستی با شتاب آن را حل و مدیریت کرد کما اینکه نمونه های موفقی در دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح جامع کاهش آلودگی هوا دستگاه های اجرایی آلودگی هوای اراک استان مرکزی مخلص الائمه حال حاضر رئیس جمهور رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهرهای خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749590

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان