Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:03:46 GMT

۲۹۰ طرح برق در سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۵۳۵

۲۹۰ طرح برق در سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل عوض زاده بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۸ پروژه با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان افتتاح شد که ۴۷۵ روستا از مزایای این طرح برخوردار شد و ۱۰۲ پروژه کلنگ زنی شد.

وی بیان کرد: شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان با حجمی بالغ بر ۴۱ هزار کیلومتر شبکه فشار و متوسط و ضعیف از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر ۹۰۸ هزار و ۹۳۰ مشترک برق در سطح استان وجود دارد که تامین برق آن ها بر عهده شرکت توزیع است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۴۸۰ روستای برق دار  در سطح استان داریم و بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: حذف قبوض کاغذی از دیگر اقدامات این شرکت بود که برای اولین بار در این استان انجام شد و کمک بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ بود.

وی بیان کرد: هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق یکی دیگر از اقدامات خوب این شرکت بود که تاثیر بسیار مثبتی در کاهش میزان خاموشی ها داشته است.

عوض زاده اظهارداشت: راه اندازی پنج مراکز دیسپاچینگ برق زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و سراوان هم از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند گفت: به برکت انقلاب اسلامی این تعداد در حال حاضر به ۵ هزار و ۴۸۰ روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سطح استان ۹۰۸ هزار و ۹۳۰ مشترک برق داریم گفت: از نظر درصد ۸۴ درصد مشترکین ما خانگی هستند که بخش عمده مشترکین برق را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: حدود سه درصد مشترکین استان عمومی ۱۰ درصد تجاری و سایر مصارف، ۲ درصد کشاورزی و ۳ دهم درصد نیز در بخش صنعت هستند.

عوض زاده با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از پراکندگی وسیعی برخوردار است گفت: در استان در هر کیلومتر مربع ۵ اشتراک داریم که متوسط کشوری بین ۲۵ تا ۲۶ اشتراک است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان از سال ۹۰ از شرکت برق منطقه ای جدا و خدمات دهی خود را در قالب یک شرکت مستقل ادامه داد بیان کرد: تعداد خدمات رسانی که به روستا ها انجام شد به مراتب بیشتر از شهر بوده که یکی  از نقاط قوت این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین درصد مصارف برق با ۵۶ تا ۶۰ درصد مصرف مربوط به مشترکین خانگی است بیان کرد: مشترکین خانگی به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف برق ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در کل کشور در پیک مصرف شاهد نقصان ها و قطعی های مکرر در تابستان بودیم  افزود: امسال در دولت سیزدهم با برنامه ریزی های جامع صنعت برق تا کنون در تابستان امسال کوچک ترین قطعی برق در بحث خانگی ها و مراکز حساس نداشتیم.
عوض زاده خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان داریم که از این میزان بیش از ۵ هزار کیلومتر تبدیل به کابل خود نگهدار شده است و با هدف گذاری که انجام شده، در سالجاری هزار کیلومتر، در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۳ حدود  ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان به کابل خود نگهدار مجهز شود.

برچسب‌ها هفته دولت سیستان و بلوچستان برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سیستان و بلوچستان برق هفته دولت سیستان و بلوچستان برق برق سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت توزیع هزار کیلومتر عوض زاده ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی گفت: براساس آخرین اطلاعات موجود، همزمان با سراسر کشور، امروز، ۴۸۵ نفر در سه حوزه زاهدان، ایرانشهر و چابهار در مرحله آزمون کتبی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصداز افرادی که در این آزمون شرکت کردند مرد هستند ادامه داد: این آزمون کتبی در پنج سطح (از ۱۰ جزء تا حفظ کل) ویژه خواهران و برادران حافظ برگزار شد و افرادی که حائز امتیاز لازم در این مرحله شوند، در مرحله آزمون شفاهی که تیرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از کسب حدنصاب امتیاز مدرک تخصصی حفظ خود را در سطحی که شرکت کرده باشند، دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سطوح ارائه شده شامل درجه پنج برابر با مدرک دیپلم، درجه چهار برابر با درجه فوق دیپلم، درجه سه برابر با لیسانس، درجه ۲ برابر با کارشناسی ارشد و درجه یک برابر با دکترا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد