Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:48:18 GMT

امام رضا(ع) پناه همه مجاهدان در غربت است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۱۵۴۱

امام رضا(ع) پناه همه مجاهدان در غربت است

حجت‌الاسلام «ذوالفقاری» با تاکید بر اینکه حضرت رضا علیه السلام مجاهدی است که تمام عمر خود را در مجاهدت گذراند، گفت: امام هشتم شیعیان مجاهدی خستگی ناپذیر است که اتفاقاً در غربت هم به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد ذوالفقاری» معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: مهمترین هدف از برگزاری اجلاسیه  مجاهدان در غربت  قدردانی و تجلیل از مجاهدانی است که با اتکا و با قدرت ایمان و با نگاه به اسوه های هم چون حضرت رضا علیه السلام دست از مجاهدت در این دنیای وسیع بر نداشتند و تمام تلاش و کوشش خود را  انجام دادند که بتوانند خدمتی به مکتب ارزشمند اسلامی داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع حق شناسی از مجاهدانی است که با توجه به  سیره حضرت رضا علیه السلام در جای جای دنیا  برای اعتلای مکتب اهل بیت علیهم السلام و جبهه مقاومت مجاهدت می کنند و زحمت می کشند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری از مهمترین فعالیت های  هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت:  ما تکلیف خودمان می دانیم که  این گفتمان مجاهدت و فداکاری و ایثار در راه مکتب اهل بیت علیهم السلام  را تبدیل به یک انگاره ذهنی ثابت برای مومنین بکنیم و آن را جزء یکی از دغدغه های مسائل ذهنی ثابت برای مومنین داشته باشیم. لذا برنامه های متنوعی در سالیان گذشته داشتیم و در نظر داریم  که  امسال برگزاری دوره های آموزشی را هم داشته باشیم.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: تولید محتوا های مختلف  به زبان های گوناگون  و همچنین اعزام مبلغین و سخنران ها و دانشمندانی به مراکز علمی وفرهنگی برای تبیین این  نگاه و گفتمان از دیگر فعالیت‌های این اجلاسیه در گام هفتم خود است. همچنین ترجمه های مختلف از کتاب‌های مرجعی که در این حوزه  وجود دارد بخشی از برنامه های هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت می باشد.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی از ۳۶ کشور جهان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه گفت: پیام رسمی تولیت آستان قدس رضوی و حضور دربانان و هیئت رسمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه از دیگر برنامه‌های آستان خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه مقالات اجلاسیه به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: تشرف میهمان اجلاسیه هفتم به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام در برنامه‌های ما برای اجلاسیه خواهد بود.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه ترویج و تجلیل گفتمان مقاومت از دستاوردهای مهم و فراگیر این اجلاسیه هست، افزود: علی بن موسی‌الرضا علیه السلام مامن و پناه همه مجاهدان در غربت  هست چون خودش عالم آل محمد و مجاهد در غربت بود.

وی با اشاره به اینکه تولید سرود به پنج زبان برای مجاهدان در غربت و این اجلاسیه از دیگر کارهای آستان قدس است، گفت: با تصویب شورایعالی اجلاسیه مجاهدان در غربت  و طرح آن در جلسه با تولیت محترم آستان قدس رضوی مقرر شد اجلاسیه هشتم در سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود.

در پایان ذوالفقاری  از همه همراهانی که در این اجلاسیه  بدون هیچ چشم داشتی و با خلوص نیت برای برپایی این همایش زحمت کشیدند  که بار اصلی آن به دوش  نیروهای جهادی هست با فرهنگ جهادی که این مراسم به نتیجه شایسته ای برسد صمیمانه  تشکر کردند.

این  مراسم هر ساله با همکاری آستان قدس رضوی که با همراهی مجموعه‌های مخلتف آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت‌ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هر سال در  ایام شهادت غریبا الغربا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آستان قدس رضوی امام رضا مشهد حجت الاسلام ذوالفقاری سپاه سرود خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مجاهدان در غربت رضا علیه السلام آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد