Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رئیس جمهور عراق گفت: وقایع روز دوشنبه قلب همه عراقی‌ها را به لرزه درآورد و احساسات آن ها را جریحه دار و دل‌هایشان را اندوهگین ساخت و ما باید اذعان کنیم که این ساختار سیاسی و نهادهای قانونی نتوانست مانع از وقایعی شود که روی داد.

وی افزود: زمانی که لحن‌ها تند می‌شود، نمی‌توان از وقوع بحران جلوگیری کرد و موضع مقتدی صدر مسئولانه و شجاعانه بود و نشان داد دغدغه کشور را دارد و باید از آن برای خروج از بحران استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برهم صالح در ادامه با بیان اینکه همه طرف‌ها را به کنار گذاشتن اختلافات و اولویت دادن به منافع ملی دعوت می‌کنم، گفت: انتخابات اخیر خواست شهروندان را محقق نکرد و با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شد.

وی افزود: باید گفت وگوی جدی بین دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان صورت گیرد که به منافع همه شهروندان توجه داشته باشد.

او ادامه داد: نمی‌توانیم بپذیریم که کشور میدان درگیری دیگران یا تجاوزگری هر طرف دیگری باشد. از دعوت نخست وزیر برای گفت وگوی ملی حمایت و چارچوب هماهنگی را به دستیابی به توافق با مقتدی صدر دعوت می‌کنیم.

صالح اضافه کرد: انتخابات زودهنگام بر اساس تفاهم ملی می‌تواند به جای درگیری‌های سیاسی وبرخوردها، راه حلی برای بحران شدید باشد و راه خروج از بحران را باز و ثبات سیاسی و اجتماعی را تضمین و خواسته‌های عراقی‌ها را محقق کند.

رئیس جمهور عراق در پایان گفت: از امروز به بعد چاره‌ای جز انجام اصلاحات حقیقی نیست و قطعا هیچ منصب یا جایگاهی مهم تر از مصلحت ملی و اصلاح شرایط فعلی به صورت ریشه‌ای برای پایان بخشیدن به چرخه بحران‌ها نیست.

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه چند صد تن کشته و مجروح شدند.

رهبر جریان صدر روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاق‌های پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از جریان صدر تبری می‌جویم.»

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

مقتدی صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد، افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: برهم صالح تحولات سیاسی عراق مقتدی صدر کناره گیری منطقه سبز مقتدی صدر جریان صدر عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد