Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، یک روز پیش از تعطیلی برنامه‌ریزی شده خط لوله گازی نورد استریم ۱ اظهار کرد که به جز مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غربی، هیچ چیزی مانع صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق این خط لوله نیست.

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم از روز چهارشنبه به مدت سه روز برای انجام تعمیرات واحد پمپ ایستگاه کمپرسور پرتووایا تعطیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا ضمانتی وجود دارد که گازپروم، جریان گاز از طریق نورد استریم ۱ را پس از انجام تعمیرات از سر گیرد؟ گفت: ضمانت‌هایی وجود دارد که جدا از مشکلات فنی ناشی از تحریم‌ها، هیچ چیز مانع عرضه گاز نمی‌شود.

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دنبال کاهش عرضه از سوی روسیه، به بالاترین حد همه زمان‌ها صعود کرده است. روسیه انتقال گاز از نورد استریم ۱ را با اشاره به مشکلات تجهیزات، به ۲۰ درصد ظرفیت این خط لوله کاهش داده است. اتحادیه اروپا توجیه روسیه که مشکلات توربین و تحریم‌ها، عامل کاهش انتقال گاز از این مسیر هستند را رد کرده است.

فرانسه پس از اینکه گازپروم اعلام کرد تحویل گاز به شرکت اِنژی که یکی از نیروگاه‌های اصلی فرانسه است را کاهش خواهد داد و آماده توقف جریان گاز از طریق نورد استریم ۱ است، روز سه شنبه مسکو را متهم کرد از عرضه انرژی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و انگلیس، تحریم‌هایی را علیه فدراسیون روسیه اعمال کردند که اجازه نمی‌دهد کارهای نگهداری و تعمیرات عادی انجام شود و همچنین اجازه ثبت قانونی بازگشت قطعات و وسایل به محل فعالیت را نمی‌دهد.

وی افزود: هیچ مشکل دیگری برای روسیه به منظور عمل به تعهداتش وجود ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات گاز ماه آتی در اروپا سه شنبه، سه درصد کاهش یافت و به ۲۵۹ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید و از بالاترین رکوردی که هفته گذشته شکسته بود، عقب نشست اما همچنان بیش از پنج برابر بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صادرات گاز روسیه به اروپا ، خط لوله نورد استریم 1

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات گاز روسیه به اروپا خط لوله نورد استریم 1 نورد استریم ۱ تحریم ها خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​

تین نیوز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

 

 

به گزارش تین نیز به نقل از تسنیم، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه "روند انتقال در سال 1402 افزایشی بوده است"، گفت: در سال گذشته 137 میلیارد لیتر مواد نفتی از مبادی تولید به مقاصد مصرف ارسال شده است

وی ادامه داد: از مجموع این انتقالات 71میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و 66میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال 1401 ، 132 میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته ، 137 میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی در فرآیند انتقال است

وی افزود: در طراحی، مهندسی و اجرای خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده خودکفایی کامل داریم و در سال گذشته بالغ بر 98 درصد تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها از ساخت داخل بوده است.

رحیمی با بیان اینکه انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد 5.5 میلیون نفتکش 25 هزار لیتری است، گفت: در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه 2.5 میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این نفتکش ها خواهد شد، که در مقایسه با مصرف 800 میلیون لیتری سوخت در جابه جایی با خطوط لوله، سالانه 1.7 میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ می دهد.

وی ادامه داد: خط لوله صادراتی نفت خام گوره به جاسک قرار است توسط شرکت ملی نفت ایران تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تکمیل خط دوم 26 اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

رحیمی میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط خطوط انتقال نفت خام ایران 33 سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور 37 سال است اما با رسیدگی به موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود