Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:46:34 GMT

مستند اجاق در راه جشنواره ملی تدبیر زندگی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۰۴۰

مستند اجاق در راه جشنواره ملی تدبیر زندگی

ایسنا/فارس مجری طرح مستند "اجاق" اعلام کرد که این فیلم در سومین جشنواره ملی تدبیر زندگی با چهارده فیلم دیگر به رقابت می‌پردازد.

ساسان حیدرپور گفت: در این جشنواره فیلم‌هایی که منتخبی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای مستند ایران، با چشم انداز جشنواره تدبیر زندگی است و بعضا در جشنواره‌های معتبری چون بیگ اسکای حضور داشته‌اند، به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی فیلم اجاق،  او ادامه داد: فیلم مستند "اجاق" که در فستیوال‌های معتبر جهانی و ملی حضور داشته و جوایز متعددی را نیز از این فستیوال‌ها به خود اختصاص داده است، در گونه اتنوگرافی که علم مهمی در انسان شناسی به شمار می‌رود، ساخته شده و به قسمتی از آداب و رسوم ایل ریشه دار قشقایی می‌پردازد.

حیدرپور، این فیلم را از تولیدات موفق انجمن سینمای جوانان شیراز ارزیابی و اضافه کرد: نکته جالب توجه مستند "اجاق" اینکه، این فیلم با وجود جوایز فراوان ملی و بین‌المللی، در نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در بخش مستند، حتی جزو فیلم‌های اول تا سوم هم قرار نگرفت!

او ابراز امیدواری کرد که فرهنگ و هنر شیراز از این پس به گونه‌ای مدیریت شود که دیگر در سینمای کوتاه شیراز، شاهد چنین کج سلیقگی‌ها و بی مهری‌هایی نباشیم.

‌حیدپور همچنین گفت: تهیه کننده و کارگردان این فیلم علی بلندنظر بوده و فیلمبرداری و تدوینگری را محمد ناصری‌راد و صدابرداری را محسن دانشور به عهده داشته‌اند. همچنین احسان بلند نظر، تحقیق و پژوهش را انجام داده، ساسان حیدرپور؛ مجری طرح بوده و مدیریت تولید هم به عهده محمدحسین فلاحزاده و سینا بهروزیان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم مستند شيراز ایل قشقایی استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد