Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ندا نعمتی‌/ از دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم‌ملی ایران اسلامی به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

این هفته یادآور رشادت و جهاد دومرد بزرگ تاریخ، شهید باهنر و رجایی در انقلاب اسلامی است، که با خدمت صادقانه و بی وقفه خود در راه پیشرفت کشور و نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کشور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته دولت بهترین فرصت برای ارائه عملکرد دولت و مدیران است تا مردم بدانند که مدیران نظام جمهوری اسلامی به دور از هر گونه سلیقه فکری تنها به خدمت برای مردم فکر می کنند و در این راه استوار گام بر می دارند.

کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم و کمتر توسعه یافته بود،که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر روستاهای این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم،برق،گاز و اینترنت بهرهمند هستند، در کنار این خدمات ارزشمند در برخی مناطق هنوز ردپای محرومیت ها و نبود جاده دسترسی در این مناطق صعب العبور و دور افتاده به جشم می خورد.

 مسئولان استان و دولتمردان با تلاش بی وقفه به دنبال بهره‌مند کردن این مناطق از امکانات و خدمات هستند تا این ردپای محرومیت نیز از چهره مناطق کمتر توسعه یافته زدوده شود.

گچساران شهر آب و آتش با وجود شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و میادین اصلی این طلای سیاه هنوز نیازمند توجه بیشتر مسئولان است تا چهره این بام‌نفتی زیبنده تر از قبل شده و همچون نامش بر بلندای بام نفت ایرات تکیه زند.

هفته دولت فرصت خوبی برای بررسی عملکرد یک ساله دولت در استان و بخصوص گچساران بام‌نفتی ایران است.

دولت اصلاحات اقتصادی را جدی دنبال می‌کند

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در گچساران مبنی بر وضعیت طرح‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: اصلاحات اقتصادی به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم است که بخش‌هایی را انجام داده و برخی‌ هم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت با قدرت برخی از گردنه‌های را پشت سر گذاشته، گفت: کشور آینده خوب و درخشانی در پیش دارد.

وزیر کشور در خصوص برنامه تحولی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان مردم عزیزی دارد و استاندار جهادی و پای کار به همراه نمایندگان و مدیران مشغول کار و خدمت برای مردم هستند.

وحیدی بیان کرد: سفر سال گذشته دولت انرژی جدیدی به استان تزریق کرد، ضمن اینکه یک هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت که زمینه‌ساز یک حرکت نو و جدیدی در کهگیلویه و بویراحمد است.

افتتاح ۱۲۱ پروژه در بخش اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلیویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های اقتصادی استان در هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت ۱۲۱ پروژه در بخش اقتصادی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۱۳ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه‌ها است، افزود: با افتتاح ۱۲۱ پروژه برای یک هزار و ۷۲۶ نفر شغل ایجاد می‌شود.

احمد زاده عنوان کرد: ۸ پروژه با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، ضمن اینکه ۵۸۳ پروژه اقتصادی در دست اجرا است.

استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸ یکی از اتفاقات خوب استان 

علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب استان استفاده از اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ بود که از تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد، در تبصره ۱۸ هم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که ۹۶۰ میلیارد در بخش مسکن و یک هزار و ۲۰۰ هم برای حوزه اشتغال است.

هم زمان با هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی ۴۹ طرح عمرانی و اقتصادی بابیش از اعتبار ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال در گچساران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های برق،، عمران شهری، توسعه روستایی ، مسکن، آب، منابع طبیعی و سایر حوزه ها افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

علی شهابی نسب افزود: از این تعداد ۳۲ طرح با اعتباری افزون بر۷۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تکمیل و بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: پنج طرح در زمینه زیر ساخت روستایی از سوی بنیاد مسکن این شهرستان با اعتباری بیش از ۶۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

شهابی نسب ادامه داد: امروز هشت طرح با سرمایه گذاری۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه ارتباط و فناوری اطلاعات ، ۶ طرح با بودجه ۱۵۵ میلیارد ریال در حوزه برق، چهار طرح با یکهزارو ۵۹۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینه جهاد کشاورزی و یک طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد در زمینه آب و فاضلاب افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

وی اجرای شبکه روشنایی پل عبدالهی، تقاطع غیر همسطح خیرآباد، ساخت زمین چمن طبیعی فوتبال، بهسازی و آسفالت راه روستایی سرآبننیز و آسفالت راه روستایی پشه کان، لکه گیری و روکش آسفالت محور گچساران- بی بی حکیمه، لکه گیری هندسی و آسفالت کمربندی شهر دوگنبدان، ساخت جاده آبچیرک، روکش آسفالت راه روستایی آبرزی، امامزاده جعفر، محمد آباد، ساماندهی فضا و پارک روستایی محمد آباد، گناوه لری، بندهای رسوبگیر سنگی ملاتی حوزه لیشتر، ساخت مدرسه ۹ کلاسه کوی رزمندگان، ساخت زمین چمن مصنوعی مدرسه علم الهدی، مدرسه شهید جهان آرا، مدرسه استثنایی طلوع، مدرسه طباطبایی، ازادگان و شهید آوینی، اصلاح و بهینه سازی برق ۳۸روستا و برق ۱۰۸ دستگاه را از مهمترین طرح های افتتاحی هفته دولت امسال در گچساران عنوان کرد.

وی گفت: طرح های افتتاحی هفته دولت این شهرستان شامل هشت طرح در زمینه ساخت مدرسه و چمن مصنوعی مدارس با اعتباری افزون بر ۱۴۹ میلیارد ریال و ۹ طرح در زمینه زیر ساخت های راه با اعتباری بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال است.

تعداد طرح های این شهرستان که عملیات اجرایی آنان همزمان با هفته دولت آغاز شده را ۱۷ مورد برآورد کرد و افزود: بیش از ۲ هزارو ۵۷ میلیاردو ۳۵۰ میلیون ریال بودجه برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هفته دولت امسال عملیات اجرایی چهار طرح عمران شهری با اعتباری بیش از۲۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

شهابی نسب ابراز داشت: هفته دولت امسال عملیات اجرایی توسعه و احداث شبکه برق روستایی، شهر دوگنبدان ، ساخت سردخانه مواد غذایی ۸۰۰ تنی ، احداث سردخانه کشتارگاه طیور یکهزار تنی، ساخت کشتارگاه صنعتی طیور، ساخت کانال های دفع آب های سطحی، پارک پونه، بهسازی و پیاده روسازی بلوار گلستان، ارتقای سایت آبریگون، کمبل، اسپر، گناوه، پشه کان، بهارستان و فردوسی آغاز شده است.

افزایش ۵۴ درصدی اعتبارات عمرانی گچساران در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته

روانبخش دبهیم خوب فرماندار گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی است و باید خودمان را نیز با شرایط دولت شهید رجایی وفق دهیم و به شایستگی به مردم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در زمینه افزایش سهمیه پزشک، دندان پزشک در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و اجرای تعرفه گذاری بعد از ۱۴ سال توانست اقدامات مناسبی انجام دهد.

دیهیم خوب با اشاره به اعتبارات عمرانی گچساران در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته یکهزارو ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت و متوازن برای این شهرستان در نظر گرفته شد که بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: در سال مالی جاری ۲ هزارو ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی این شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندار گچساران ادامه داد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال مالی جاری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

دیهیم خوب بیان کرد: در یکسال گذشته بیش از 190 میلیارد رال در بخش زیر ساخت های مخابراتی ، یکهزارو 520 میلیارد ریال آب، 110 میلیارد ریال اصلاح و توسعه شبکه روستایی، 110 میلیارد ریال در زمین بهسازی منازل روستایی در قالب تسهیلات، 535 میلیارد ریال بنیاد مسکن گچساران، 52 میلیارد ریال دهیهاران، 150 میلیارد ریال در بخش زیر ساخت بهداشتی ، 235 میلیارد ریال زی سازی معابر روستایی ، یکهزارو 550 میلیارد ریال در زمینه توسعه راه های استان و 200 میلیارد ریال عمران شهری و 12 میلیارد ریال در زمینه زیر ساخت های جاده های عشایری و تامین منابع آب آنها در این مدت هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای احیای بافت فرسوده این شهر و بازسازی مسکن روستایی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شد.

روانبخش دیهیم خوب افزود: این میزان تسهیلات برای بازسازی ۳۴۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و مناطق روستایی این شهرستان از سال گذشته تاکنون پرداخت شد.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات ۱۰۸ میلیارد ریال برای بازسازی ۲۱۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان و ۱۲۵میلیارد ریال برای بازسازی ۱۲۵ واحد مسکن روستایی هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت های روستاهای این شهرستان توجه ویژه ای داشته است.

وی بیان کرد: دهیاری های گچساران ازسال گذشته تاکنون بیش از 52 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اجرای سنگ فرش روستاها، زیر سازی ، سنگ فرش ، جدول گذاری، اجرای پل روی کانال فصلی در روستاهای این شهرستان هزینه کردند.

فرماندار گچساران گفت: بیش از یکهزارو 550 میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای طرح های کنار گذر، جاده گچساران- باباکلان و گچساران به گناوه هزینه شد.

فرماندار گچساران گفت: 110 میلیاردی برای توسعه زیر ساخت های بخش آب برای اصلاح و توسعه آب روستا و شهر، خط انتقال روستایی ، ساخت مخزن، واگذاری انشعابات آب هزینه شد.

دبهیم خوب افزود: بیش از یکهزارو 520 میلیارد ریال برای تامین آب اراضی کشاورزی خان احمد و دشت ورد اختصاص یافت.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزون بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این مناطق تامین آب می شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: شهرداری دوگنبدان بیش از 2 هزار میلیارد ریال در زمینه جدول گذاری، بدنه سازی ، زیر سازی، آسفالت، پیاده رو سازی ، مبلمان شهری و ایجاد و توسعه سطح شهر در یکسال گذشته هزینه کرد.

وی ادامه داد: 120 میلیارد ریال برای بازگشایی جاده های عشایری، ساخت راه و ساخت منبع ذخیره آب هزینه شد.

در دولت سیزدهم بیش از 470 میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاهای گچساران هزینه شد

محمد مراد راغ پور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: در دولت سیزدهم بیش از 470 میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاهای گچساران هزینه شد

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به توسعه عمران روستاها توجه ویژه ای دارد گفت: اجرای آسفالت پنج هزار مترمربع معابر روستایی، ۳۱۰ متر دیوار حایل، ساخت ۲ دهنه پل و ۱۲۰ هزار متر مربع زیر سازی و بیس از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در زمینه عمران روستایی در این شهرستان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت:۵۵۰ تن قیر رایگان به آسفالت معابر مناطق روستایی این شهرستان امسال اختصاص یافت که با این میزان اعتبار 12۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای گچساران آسفالت شد.

راغ پور ابراز کرد: اسفالت این میزان معابر با 360 میلیارد ریال اعتبار انحام شد.

وی بیان کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

یعقوب عوض زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران افزود: 212 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی ، آسفالت راه های روستایی، اجرای شبکه روشنایی، ارتقا روشنایی، لکه گیری هندسی، لکه گیری و روکش آسفالت هزینه شد.

 یعقوب عوض زاده افزود: هشت طرح شامل بهسازی و آسفالت جاده نیمدور – اسپر موگ، بهسازی جاده نیمدور ، اسپر، موگ،بهسازی جاده پشه کان ، بهسازی و آسفالت راه های روستایی سر آب ننیز ، اجرای شبکه روشنایی پل پاسگاه عبدالهی و تقاطع غیر همسطح خیرآباد ، ارتقا روشنایی باشت،گچساران- لکه گیری هندسی در سطح استان (جاده کمربندی گچساران) ، لکه گیری و رو کش آسفالت پل بریم باشت- خیرآباد- گچساران و لکه گیری و روکش آسفالت محور گچساران- بی بی حکیمه دهفته دولت امسال افتتاح شد.

علی عباس سعادت رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: افزون بر یکهزارو ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد.

وی افزود: بازگشایی جاده عشایری ، بهسازی آبنما دریلا، ساخت هفت منبع ذخیره آب ، آبرسانی با تانکر سیار، توزیع خوراک دام، طرح آبرسانی به شرق گچساران، توزیع پنل خورشیدی بین عشایر از مهمترن اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان اظهار کرد: امسال افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای مسیر دفع آب‌های شهری اختصاص داده شده است،کانال‌های گچساران در این سیلاب‌های اخیر یکی از چالش‌های پیش رو بوده و باید در این حوزه کارهای فراوانی انجام داد.

وی اضافه کرد: امسال به مناسبت هفته دولت ۶ پروژه شهری با اعتباری افزون بر ۲۵۵ میلیارد ریال در این شهرستان کلنگ زنی شد.

قشقایی گفت: این پروژه ها شامل بهسازی و پیاده رو سازی بلوار گلستان با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، ساماندهی ورودی شهر از سمت شیراز با ۳۰ میلیارد ریال، فاز دوم ساماندهی پارک پونه با ۷۰ میلیارد ریال، بازگشایی بلوار دولت و یاماندهی تقاطع سیمرغ با ۴۰ میلیارد ریال، احداث دفع کانال آب‌های سطحی جنب اداره هواشناسی با ۴۰ میلیارد ریال و کانال‌های دفع آب‌های چند نقطه از شهر با ۸۰ میلیارد ریال هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد دولت گچساران افزایش اعتبارات فرماتدار سید علی احمد زاده کهگیلویه و بویراحمد وزیرکشور خبرگزاری فارس میلیارد ریال در زمینه کهگیلویه و بویراحمد میلیارد ریال اعتبار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی هفته دولت امسال میلیارد تومان زیر ساخت دولت سیزدهم روکش آسفالت سال مالی آسفالت راه بنیاد مسکن سال گذشته شهابی نسب هزینه شد کلنگ زنی یک هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟