Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی‌الله روان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بابیان اینکه بسترهای لازم توسعه گردشگری مذهبی در استان اصفهان مهیاست، افزود: این اقدامات در راستای تبدیل اماکن مذهبی به قطب‌های فرهنگی بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار اوقاف قرار دارد.

وی بابیان اینکه بقاع متبرکه استان اصفهان از قابلیت توسعه گردشگری مذهبی برخوردارند اظهار داشت: در این خصوص با کمک واقفان و افراد نیکوکار در استان طرح تبدیل امامزادگان به مقاصد گردشگری در دستور کار اوقاف قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: به این منظور، احیای موقوفات و همچنین عملی کردن نیات واقفان خیراندیش استان، احداث کاروانسراها و مراکز فرهنگی و تجاری در کنار امامزادگان به‌طورجدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه غنی اصفهان به لحاظ مذهبی  و دینی و وجود ۷۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه در استان اصفهان افزود: این مهم به امکان رونق بخشی به جایگاه گردشگری دینی و معنوی در استان بسیار کمک کرده است.

حجت‌الاسلام روان خاطرنشان کرد: هم‌اینک به‌منظور رفاه حال گردشگران مذهبی به‌ویژه در ایام خاصی از سال ازجمله نوروز و مناسبت‌های مذهبی در برخی از امکان متبرکه و امامزادگان استان  هتل، درمانگاه ، نمایشگاه و فروشگاه‌های فرهنگی ایجادشده است.

وی بابیان اینکه استان اصفهان به دلیل بناهای متعدد تاریخی از بُعد ملی و مذهبی، ظرفیت خاصی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران دارد، گفت: بر این اساس لازم است تا با کمک خیران و دیگر بخش‌های فرهنگی استان به رونق این بخش کمک شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: بسیاری از اماکن مذهبی و امامزادگان استان دارای معماری‌های خاص از دوره‌های تاریخی گذشته است که با پرداختن بیشتر به این ظرفیت می‌توان به رونق گردشگری مذهبی در اصفهان جامه عمل پوشاند.

 در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینیه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان گردشگری مذهبی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر