Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاور عبیری رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی ایران با اشاره به فعالیت حدود دو هزار اقامتگاه بوم گردی در کشور، گفت : علیرغم توسعه کمی اقامتگاه‌های بوم گردی در سال‌های اخیر، در بحث کیفی آن‌ها مشکلاتی داریم.

وی یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر اقامتگاه‌های بوم گردی را عدم آمادگی حرفه‌ای نیرو‌های انسانی و بهره برداران دانست و افزود: شاید یکی از دلایل اصلی این مسئله این باشد که طی سال‌های گذشته تنها هدف افزایش کمی اقامتگاه‌ها بوده و کمتر روی مسئله کیفیت آن‌ها توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور کرمانشاه افزود: هم اکنون صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در معاونت‌های سرمایه گذارای ادارت میراث فرهنگی صادر می‌شود، درحالیکه کمیته‌هایی تخصصی باید در معاونت گردشگری تشکیل شود تا به بررسی اهلیت افراد متقاضی بپردازد، اما در حال حاضر چنین کمیته‌های وجود ندارد.

وی توسعه کمی را به عنوان آفتی برای اقامتگاه‌های بوم گردی خواند و افزود: به نظر می‌رسد باید در زمان صدور مجوز برای متقاضیان اهلیت و توانمندی آنان هم مورد ارزیابی قرار گیرد تا ماندگاری آن‌ها هم در این حوزه بیشتر باشد. حتی اگر متقاضیان هم اهلیت نداشته باشند، باید برنامه ریزی برای آموزش آن‌ها صورت گیرد، سپس به آن‌ها مجوز داده شود.

عبیری تاکید کرد: البته برای واحد‌های بوم گردی هم که اکنون داریم باید یک پالایش و ارزیابی انجام گیرد که آیا توان تولید محتوا و استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری محل زندگی خود را برای جذب گردشگر دارند، یا اینکه فقط منتظر کمک از بیرون هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در آیین نامه‌ها و مقرراتی که در حال حاضر برای اقامتگاه‌های بوم گردی وجود دارد، بیشتر نگاه هتلی وجود دارد و حتی سرفصل‌های آموزشی آن هم با همین نگاه است، بنابراین نیازمند تغییرات بنیادین در این آیین نامه و مقررات هستیم.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی کشور اضافه کرد: از طرفی در حال حاضر کار صدور مجوز، نظارت، اجرا و تعرفه اقامتگاه‌های بوم گردی از سوی میراث فرهنگی انجام می‌گیرد که خواستار این هستیم این امر به خود جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی واگذار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا بوم گردی اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه ها حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان

 فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری قاتلی که هفته گذشته در پوشش زباله‌گرد در شهرستان سلسله مرتکب قتل شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ سردار یحیی الهی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله‌گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی اضافه کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لرستان، با بیان اینکه متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی