Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:48:33 GMT

شناسایی یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رودبار

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۵۵۳

شناسایی یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رودبار

ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه شکار ممنوع جیرنده رودبار شناسایی و تصویربرداری شد.

علی فرهی تکرمی در جمع خبرنگاران از تصویربرداری یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رودبار خبر داد و اظهار کرد: تصویربرداری از این خرس توسط محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار  به وسیله دوربین های تله ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بررسی تصاویر این گونه با ارزش کمک بزرگی به روند سلامت و نحوه زیست آنها می کند.

فرهی ادامه داد: این نوع خرس به هیج وجه به انسان حمله ور نمی شود مگر آنکه توسط انسان مورد اذیت و اذار قرار گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار خاطرنشان کرد: از  مردم، دامداران و کوهنوردان منطقه تقاضا می شود برای نحوه برخورد با این جانور اطلاعات کامل در اختیار داشته باشند.

وی تصریح کرد: ارتفاعات شهرستان رودبار از جمله منطقه شکار ممنوع جیرنده یکی از بهترین زیستگاه های خرس قهوه ای است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست خرس قهوه اي رودبار شکار تصویربرداری خرس قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس