Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایرانی در قالب فعالیت ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان و عزاداران حضرت ابا عبدالله (ع) قرار خواهند داد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برای آن دسته از عزادارانی که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی نشده‌اند، ویژه‌برنامه‌هایی برای پروژه «جاماندگان» در تهران تدارک دیده شده است که طی آن ویژه‌برنامه‌هایی موسیقایی در مسیر این پروژه اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای چند موسیقی آیینی از جمله سنج و دمام از شهر آبادان، نوحه‌خوانی و زنجیرزنی از خراسان شمالی، گهواره‌خوانی از ایلام، غزل‌خوانی استان تهران از جمله این برنامه‌هاست که طی روزهای منتهی به اربعین حسینی، پیش روی شهروندان و عزاداران در تهران قرار داده می‌شود.

تولید یک نماهنگ موسیقایی ویژه اربعین و تلاش برای انتشار دو آلبوم موسیقی که جزییات آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، از دیگر برنامه‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایرانی است که در حوزه اربعین ۱۴۰۱ شمسی برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

بازنشر آلبوم «شهادت‌نامه عشاق» به رهبری ارکستر نادر مرتضی پور از آهنگسازان و رهبران ارکستر پیشکسوت و شناخته شده کشورمان و توزیع آن در مسیر ویژه‌برنامه «جاماندگان» بخش دیگری از برنامه‌های موسیقایی ستاد اربعین وزارت ارشاد را تشکیل می‌دهد.

آلبوم دیگری که برای روزهای سوگواری اربعین حسینی تدارک دیده شده، اثری به نام «آیین‌های سوگ» است که در قالب یک اثر تصویری با هنرنمایی هنرمندانی از شهرهای تهران، گرگان، خوزستان و ایلام منتشر و به زودی در اختیار عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گذاشته خواهد شد.

کد خبر 5576810 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن موسیقی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اربعین حسینی اربعین 1401 دفتر موسیقی وزارت ارشاد محرم 1401 موسیقی آئینی تئاتر ایران فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان محرم 1401 بازیگر تئاتر جشنواره تئاتر مقاومت تئاتر شهر خانه سینما فیلم درخت خاموش اربعین حسینی سریال خارجی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا سرحدی  با تبریک روز معلم و گرامیداشت شهادت شهید مطهری بیان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم که رهبر معظم انقلاب در این عرصه جنگ ترکیب و شناختی برای ما مشخص نموده‌اند جهاد تبیین است که نمونه بارز و مصداق برجسته جهادگر تبیین علامه شهید مطهری بود.
 
 وی افزود: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیرو‌های مسلح مسائل اعتقادی است؛ لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیرو‌های مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود که در این راستا ۳۰ عنوان برنامه در شهرستان زابل برگزار خواهد شد.

 مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه زابل با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی ادامه داد: بزرگداشت شهید مطهری در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج همراه با جهاد تبیین، عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب حجاب و عفاف شهید مطهری به‌صورت مجازی، بحث و گفتگو پیرامون کتاب‌ها و اندیشه‌های شهید مطهری در حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت، فراخوان مقالات با موضوعات تربیتی معرفتی بصیرتی از اندیشه‌های شهید مطهری و تجلیل از مربیان عقیدتی و صالحین و هادیان سیاسی از برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین