Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی ٨٨ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از اول فروردین ماه ١۴٠١ محاسبه خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میرهاشم موسوی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری با رویکرد عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به پایداری منابع تصریح کرد: در این صندوق یکی از موارد حائز اهمیت، اصل پایداری منابع است. در تعهدات این سازمان، توسعه کیفی و کمی خدمات، پرداخت مستمری‌ها، بیمه بیکاری و... لحاظ شده و این مؤلفه‌ها مرتبط با پایداری منابع است.

موسوی ادامه داد: از سال ٩۴ تا ١۴٠٠، سازمان تأمین اجتماعی ٩٠ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود و علی‌رغم این مسأله تعهدات سازمان از جمله پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان انجام شده و دولت نیز ٨٨ هزار میلیارد تومان از این بدهی را تسویه کرد.

وی در خصوص رقم بدهی دولت به تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: در حال حاضر، دولت بیش از ٣۵٠ هزار میلیارد تومان مطابق با حسابرسی سال ٩٩، به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. اختلاف نظر‌های متعددی هم در این زمینه باتوجه به نوع محاسبات، وجود داشته و از ٩٠ همت بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی، ٧۵ هزار میلیارد تومان در قالب سهام و نزدیک به ٧ همت نیز در قالب اوراق خزانه پرداخت شده و در حقیقت، ٨٢ همت از این ٩٠ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

موسوی تاکید کرد: همچنین برخلاف گذشته (که شماری از شرکت‌های زیان‌ده به این سازمان واگذار شده بود)، تعدادی از شرکت‌های ارزشمند با نرخ بازدهی مطلوب به همت دولت سیزدهم به تأمین اجتماعی واگذار و امسال نیز ٩٠ همت در بودجه برای این نهاد پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی امروز با ۴۵ میلیون نفر در کشور (۴ میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته و...) مرتبط بوده و با بیش از ٩٠ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، ١١ هزار تخت بیمارستانی و ۵٠ هزار طرف قرارداد، به این جمعیت خدمات درمانی ارائه می‌کند.

موسوی توضیح داد: امروز، درمان مستقیم (اعم از خدمات بستری، سرپایی و...) برای بیمه‌شدگان کشور صد در صد رایگان بوده و در مراکز غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی براساس مصوبه شورای عالی بیمه دریافت می‌شود. در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان، ٩٠ درصد هزینه‌ها توسط بیمه و ١٠ درصد توسط شخص بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبری را نیز از موارد حائز اهمیت در این سازمان عنوان و اظهار کرد: این سیاست‌ها در انسجام و نظم‌بخشی به تعهدات این نهاد بیمه‌گر نقشی اساسی ایفاء می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش حقوق مستمری بگیران تسویه سازمان تأمین اجتماعی هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت