Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:23:35 GMT

برنامه سفر امیرعبداللهیان به مسکو از زبان سفیر ایران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۲۸۰۰

برنامه سفر امیرعبداللهیان به مسکو از زبان سفیر ایران

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه گفت که روابط دو کشور در موضوعات بسیار متنوعی قرار دارد و این موضوعات مورد گفتگو قرار خواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به مسکو؛ کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در خصوص برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه گفت: روابط ایران و روسیه روز به روز در حال گسترده شدن است و موضوعات بسیار متنوعی را برای گفتگو داریم و این نیازمند این است که مسئولین دو کشور دیدارهای متناوبی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک بخشی از موضوعات طبیعتا مسائل بین‌المللی است که نیازمند این است ما با هم رایزنی داشته باشیم. یک بخش در حوزه اوکراین است که خود آقای وزیر هم به آن اشاره کردند. به هر حال بخشی از کشورهای اروپایی با توجه به روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران، خواهان این هستند که ایران در این خصوص ایفای نقش کند. البته همان طور که در کلام رهبری در ابتدای این مسئله هم بود این بود که ما اساسا با جنگ و خونریزی موافق نیستیم و به دننبال این هستیم که کاهش تنش ایجاد شود. اگرچه مقام معظم رهبری در دیداری که با جناب آقای پوتین داشتند، منطق این بحث را هم به شکل شفاف بیان کردند.

کاظمی همچنین بیان کرد: نکته بعدی در مسائل منطقه‌ای برمی‌گردد به مسائل افغانستان، مباحث مربوط به سوریه، مسلائل مربوط به غرب آسیا که خب در این خصوص نیازمند این است که با توجه به ایفای نقش مهمی جمهوری اسلامی ایران دارد و نقشی که روسیه هم در مبارزه با تروریسم دارد، با همدیگر گفتگوهایی را داشته باشیم. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در خصوص مسائل دوجانبه ایران و روسیه گفت: خوشبختانه در این مورد مسائل ارتباطات ما ارتباط بسیار وسیع است. در بحث تجارت ما با یک افزایش  تجارت با روسیه مواجه هستیم. از طرف دیگر با دنبال تحقق کریدور شمال به جنوب هستیم که در این خصوص گفتگوهای بسیار  زیادی بین مسئولین دو کشور انجام شده است و در آینده نزدیک هم نمایندگان روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان  در باکو جمع خواهند شد تا این ریل باقی مانده کریدور شمال به جنوب را که رشت-آستارا باشد، عملیات اجراییش را انجام دهند.

وی افزود: در کنار اینها ما بحث قرارداد 25 ساله را با روسیه داریم.  پیش نویس را به طرف روس ارائه کردیم، طرف روس نظرات خودش را به ما اعلام کرده و طبیعی است که این مسئله در این در حال بررسی است. ان‌شاالله در آینده نزدیک بتوانیم این موافقت نامه را با هم امضا کنیم.

کاظمی تاکید کرد: من قبلا هم گفتم که این یک موافقت نامه است و هیچ چیز سری در آن وجود ندارد و می‌رود در مجلس جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات دیگر مورد گفتگو بین دو کشور گفت: در حوزه‌های دیگری مثل حوزه‌های پولی، بانکی، لجستیک، همکاری دریایی و دریای خزر موضوعات بسیاری را داریم که طبعا حضور وزیر امور خارجه می‌تواند کمک بسیار جدی کند تا این مسائل بین دو کشور به سمت گسترش هر چه بیشتر روابط پیش برود.

امیرعبداللهیان عازم مسکو شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سفیر ایران کاظم جلالی امیرعبداللهیان اخبار روسیه سفیر ایران کاظم جلالی امیرعبداللهیان سفیر جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی