Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته دولت یک دوره مسابقات ورزش های بومی محلی ویژه اهالی روستای داودآباد بخش مرکزی شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ این مسابقات به همت بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی روستای داودآباد و هیئت ورزش های بومی محلی شهرستان قرچک در دو بخش آقایان و بانوان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقات ۴۷ شرکت کننده در بخش آقایان در رشته های دارت، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی و همچنین در بخش بانوان نیز ۲۱ شرکت کننده در رشته های دارت، هفت سنگ مهارتی و دال پلان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مجید قیصرپناه تاکید کرد: توسعه ورزش‌های روستایی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در کاهش آسیب‌هایی اجتماعی مؤثر واقع شود.

وی تشویق جوانان به امر ورزش را ضروری دانست و با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم در ارتقاء سلامت جامعه است، گفت: ورزش به عنوان عنصری نشاط آفرین، نیازمند توسعه و ترویج است و نباید آن را تنها به شهرها خلاصه کرد بلکه باید به توسعه آن در روستاها نیز توجه داشت.

بخشدار ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی ما در راستای ایجاد پویایی در روستاها توجه ویژه به امر ورزش است و در این زمینه از اجرای برنامه‌های ورزشی در روستاها و تلاش برای توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و نشاط و سلامتی اهالی روستاها حمایت می‌کنیم.

مجید قیصرپناه در خصوص برنامه های ورزشی سطح روستاها اذعان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و در جهت ترویج ورزش در روستاها و تقویت نشاط و شادابی در بین نوجوانان و جوانان، مسابقات و همایش های ورزشی در تمامی روستاهای سطح قرچک برگزار خواهد شد.

در پایان این رقابتها و در مراسم اختتامیه مسابقات با حضور بخشدار مرکزی، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستای داودآباد و جمعی از اهالی این روستا از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت بخشدار قرچک مسابقات ورزش های بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • همایش پیاده‌روی میمند