Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:38:42 GMT

 هزینه بهترین برند ایمپلنت در ایران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۳۰۱۵

ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. هزینه ایمپلنت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد و می‌تواند از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت باشد. بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولید کننده در جهان وجود دارد که محصولات بسیاری از آن‌ها در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت آن بسته به برند مورد استفاده و تعداد دندان‌ها ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنس پایه ایمپلنت دندان می‌تواند از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته شود. همچنین ممکن است روکش زیرکونیوم هزینه اضافی برای شما به همراه داشته باشد. مهارت دندانپزشک و نحوه مراقبت می‌تواند بر طول عمر آن تاثیر داشته باشد. در این مقاله به معرفی بهترین برند ایمپلنت در ایران و عوامل موثر بر هزینه آن می‌پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی است که معمولا از تیتانیوم ساخته می‌شود. این روش برای نگه داشتن پروتز جدید در فک شما نصب می‌شود. این تکنیک می‌تواند گزینه‌ای مناسب و دائمی برای افرادی باشد که دندان خود را از دست داده اند. این تکنیک بهترین جایگزین کاربردی و زیبایی شناختی در دهان است و امکان جویدن و راحتی بهتری را نسبت به درمان‌های سنتی پروتز مصنوعی ارائه می‌دهند.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان چیست؟

عواملی که می‌توانند بر قیمت آن تاثیر بگذارند شامل موارد زیر است:

تعداد دندان‌هایی که باید کاشته شود.

برند مورد استفاده

نوعی دندانی که لازم است جایگزین شود. (آسیا، نیش و...)

مواد استفاده شده در ساخت آن

دستمزد دندانپزشک و مرکز درمانی

اگر از معروفترین و بهترین بردنهای ایمپلنت استفاده کنید، علاوه برکارایی و عمر بیشتر، هزینه بیشتری هم خواهد داشت.



چرا قیمت برندهای مختلف ایمپلنت تفاوت دارد؟

عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت‌گذاری برندهای مختلف تاثیرگذار باشد. کشور سازنده یکی از عوامل موثر بر قیمت بهترین برندهای ایمپلنت است. میزان هزینه شده برای مطالعات تحقیقی، هزینه تکنولوژی مورد استفاده در تولید آن، هزینه اشتغال برای تولید آن و هزینه‌های حمل و نقل نیز از عوامل موثر است.

تفاوت قیمتی جدی بین برندهای با کیفیت و سایر برندها وجود دارد. مارک‌های شناخته شده از فناوری و جنس مناسب‌تری برای ساخت آن استفاده می‌کنند. اگرچه ممکن است هزینه ایمپلنت دندان ساخته شده توسط مارک‌های گمنام پایین‌تر باشد، اما مطمئنا طول عمر آن‌ها کمتر است و کیفیت پایین‌تری دارند. بنابراین توصیه می‌شود که از برند‌های شناخته شده استفاده کنید.

بهترین برند‌های ایمپلنت در ایران

از باکیفیت‌ترین برندهای بازار ایران می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

زیمر بیومت (Zimmer Biomet): زیمر یک برند آمریکایی است که قیمت بالاتری از اغلب نمونه‌های موجود در بازار دارد، جزو باکیفیت‌ترین انواع ایمپلنت در سراسر جهان است و از جنس تانتالیوم ساخته می‌شود. قیمت ایمپلنت زیمر حدود ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. با احتساب روکش هزینه آن حدود ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

اشترامن (Straumann): این برند متعلق به سوییس است و استحکام بسیار بالایی دارد. به ویژه برای کسانی که تراکم استخوان فک پایینی دارند می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. برند اشترومن تیتانیوم حدود ۹٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان بوده و ایمپلنت اشترومن نئودنت ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. این قیمت با احتساب قیمت روکش محاسبه شده است. اشترومن اکتیو نوع top level این برند است. قیمت آن برای هر واحد دندان حدود ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

مدنتیکا (Medintika): این برند در کشور آلمان تولید می‌شود و قیمت بالایی دارد. سازگاری بالا با لثه و استخوان فک باعث می‌شود که عمر آن‌ها زیاد باشد.

دنتیوم (Dentium): ساخت کشور کره جنوبی است و نصب آسان ساده است. مناسب بودن قیمت آن باعث شده است که در ایران مصرف زیادی داشته باشد. در ایران بیشتر آن را به نام ایمپلنتیوم می‌شناسند. قیمت مناسبی داشته و درعین‌حال کیفیت خوبی دارد. هزینه ایمپلنت دنتیوم به طور میانگین ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

اینترالاک (Intralock): این برند در کشور آمریکا تولید می‌شود و به دلیل سازگاری با بدن دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. این مدل نیز مانند همه محصولات آمریکایی گران قیمت است.

دی او (DIO): این محصول نیز ساخت کره جنوبی است و به دلیل کیفیت بالا قیمت بالایی نیز دارد.

استرامن اى تى اى (ITI straumann): این مارک ساخت کشور سوییس است و یکی از بهترین برندهای ایمپلنت در بازار جهانی است. این شرکت در ایران نیز نمایندگی دارد اما به علت بالا بودن قیمت متقاضیان کمی دارد.

بهتر است قبل از کاشت ریشه در مورد ویژگی‌های هر کدام از برندها تحقیق کنید و در مورد هزینه ایمپلنت دندان با هر کدام از این برندها بیشتر آشنا شوید.

از یک ایمپلنت با کیفیت چه انتظاری باید داشت؟

برای بررسی کیفیت آن ابتدا باید بررسی شود که آیا گواهی CE (استاندارد اروپا) دارد یا خیر. این نشانی است که مشخص می‌کند ساخت و کیفیت این محصول با استانداردهای اروپا منطبق است.

یک نمونه باکیفیت باید ظاهری کاملا شبیه دندان‌های شما ایجاد کند و برای جویدن غذا کاملا مناسب باشد. همچنین به طور متوسط باید بیشتر از ۱۰ سال عمر کند و حتی در صورت مراقبت ممکن است تا پایان عمر نیز همراه شما باشد.

یک نمونه با کیفیت در زمان کوتاه‌تری به استخوان جوش می‌خورد. علاوه بر این، از آنجایی که یک برند معتبر تداوم تولید آن را تضمین می‌کند، در صورت نیاز به هر قطعه، قطعه اصلی آن در دسترس است. انواع آلمانی، آمریکایی و سوئیسی از جمله نمونه‌های با کیفیت هستند.

آیا هزینه ایمپلنت بالا است؟

اگرچه قیمت آن قابل توجه است، اما هنگام مقایسه آن در مقایسه با مزایایی که برای شما ایجاد می‌کند به صرف است. همچنین این تکنیک راه حلی با درصد موفقیت بالا برای سلامت دهان بیمار است و می‌تواند برای مدت زیادی در دهان شما باقی بماند. بنابراین هزینه نسبتا بالای آن با توجه به مجموع این مسائل قابل توجیه است.

روند درمان ایمپلنت چگونه است؟

در ابتدا دندانپزشک از وضعیت فک شما تصویربرداری می‌کند تا وضعیت استخوان فک شما مشخص شود. سپس با اعمال بی‌حسی موضعی استخوان فکر شما به میزان لازم سوراخ می‌شود. پس از آن ریشه جدید در سوراخ فک نصب می‌شود. اجازه داده می‌شود تا برای مدتی ریشه جدید با استخوان فک و لثه شما سازگار شود و پس از ترمیم زخم‌ها، پروتز روی آن نصب می‌شود. هزینه ایمپلنت دندان با توجه به وضعیت شما و زمانی که می‌برد می‌تواند متفاوت باشد.

جمع‌بندی

ایمپلنت روشی است که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. این درمان بهترین روشی است که می‌تواند کارایی و ظاهر یک دندان طبیعی را به شما ارائه دهد. در صورتی که قصد دارید دندان‌های خود را ایمپلنت کنید می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی دکتر تو استفاده کنید. دکتر تو یک سامانه نوبت دهی آنلاین است که به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان از بهترین پزشکان نوبت بگیرید و با مشاوره دندانپزشک بهترین برندها را بشناسید، از هزینه ایمپلنت دندان مطلع شوید و یک لبخند زیبا برای خود بسازید.

منبع: الف

کلیدواژه: هزینه ایمپلنت دندان ۰۰۰ ۰۰۰ تومان مورد استفاده بهترین برند عوامل موثر استخوان فک دندان ها قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران

تین نیوز

توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند تأثیر بسیار مهمی بر رونق اقتصادی ایران داشته باشد. این توسعه می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز مدیریت راه های کشور، برخی از تأثیرات مهم توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای بر رونق اقتصادی ایران عبارتند از:

1. افزایش ترافیک و حرکت آسان تر کالا و مسافران: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، حرکت کالا و مسافران به صورت آسان تر و سریع تر انجام می شود که می تواند باعث افزایش تجارت و تبادلات اقتصادی شود.

2. افزایش فرصت های شغلی: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای منجر به ایجاد فرصت های شغلی در صنایع مختلف مرتبط با حمل و نقل، مانند حمل و نقل، خدمات پشتیبانی، تولید قطعات خودرو و غیره می شود.

3. افزایش توسعه مناطق مختلف: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، مناطق مختلف کشور بهبود یافته و به سرعت توسعه پیدا می کنند، که این می تواند به تعادل توسعه مناطق کمک کند.

4. کاهش هزینه ها: با بهبود شبکه های حمل و نقل جاده ای، هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا می کند که می تواند به افزایش سودآوری کسب وکارها و کاهش هزینه های تولید منجر شود.

5. افزایش رقابت پذیری: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای باعث افزایش رقابت در بازار محصولات و خدمات می شود که این می تواند به بهبود کیفیت و قیمت محصولات منجر شود.

بنابراین، توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند به رونق اقتصادی ایران کمک کند و به توسعه صنعت، تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و سودآوری کسب و کارها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت