Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:12:30 GMT

اشتباه گورباچف اعتماد به وعده‌های آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۳۴۵۱

اشتباه گورباچف اعتماد به وعده‌های آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، پل رابرتس معاون سابق وزیر دارایی آمریکا تاکید کرد که مهمترین اشتباه میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، اعتماد وی به وعده آمریکایی ها بود.

وی افزود: دولت وقت آمریکا به میخائیل گورباچف تعهد داده بود که پیمان ناتو را به سوی شرق گسترش ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابرتس تاکید کرد: اشتباه گورباچف این بود که ساختار نظام آمریکا را خوب درک نکرده بود، در آمریکا یک رئیس جمهور می تواند توافقی را به امضا برساند اما رئیس جمهور بعدی می تواند آن را نقض کند، حتی اگر اسنادی میان دو طرف امضا شده باشد. بر مبنای همین مسائل بود که دولت فاسد بیل کلینتون این ادعا را مطرح کرد که توافق با روسیه در زمینه عدم توسعه ناتو به سوی مرزهای این کشور، اصلاً وجود نداشته است!

مقام سابق آمریکایی افزود: دولت فعلی آمریکا به زمامداری جو بایدن نیز، دامنه جنگ سردی که دولت بیل کلینتون آغاز کرده بود، گسترش داد، جنگ سردی که در دوران گورباچف – ریگان به پایان رسیده بود.

پل رابرتس در ادامه تاکید کرد: تسامح و تساهل کرملین در قبال نیت های تجاوزکارانه و علنی غربی ها علیه روسیه، مایه تعجب و شگفتی است، کرملین چگونه می تواند به مواضع کاخ سفید اعتماد کند؟!

گفتنی است میخائیل گورباچف نخستین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، شامگاه گذشته در ۹۲ سالگی بعد از مدت طولانی بیماری درگذشت.

کد خبر 5577924 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: میخائیل گورباچف ایالات متحده امریکا روسیه شوروی جنگ سرد عراق روسیه ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین بغداد مقتدی صدر تایوان اتحادیه اروپا افغانستان ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در تداوم سیاه‌نمایی‌های غرب علیه نقش ایران در منطقه غرب آسیا، عنوان کرد که تهران در پی عملیات نظامی علیه (رژیم) اسرائیل جسورتر شده است.

به گزارش مشرق، هربرت ریموند مک‌مستر که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ این سمت را در دولت دونالد ترامپ برعهده داشت، مدعی شد که خطر تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی از بین نرفته است.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد: «ایران راهبردی را در پیش گرفته که امیدوار است ما وانمود کنیم نمی‌دانیم دلیل این همه خشونت چیست؛ این کشور به شیوه‌ای وحشتناک و بدبینانه، مایل است در صورت لزوم، تمام عمر اعراب را صرف تحقق اهداف خود در بیرون راندن ایالات متحده، بریتانیا و متحدان ما از منطقه به عنوان اولین گام برای ایجاد قدرت هژمونیک در منطقه و نابودی اسرائیل کند.»

این مقام پیشین آمریکایی در تداوم حوسازی‌های رسانه‌ای علیه ایران ادامه داد: «به نظر من هرچه دیرتر اقدام کنیم، ایران به تشدید اقدامات وحشتناک خود برای تحمیل رنج انسانی به اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داد.»

وی درباره پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد: «به نظر می‌رسد ایران جسور شده است و ما باید به ایرانی ها بگوییم که هزینه های سنگینی را به شما تحمیل خواهیم کرد.»

مک مستر ادامه داد: «البته این هزینه‌ها لزوما نظامی نیستند. به نظر من فضای زیادی برای اجرای تحریم‌هایی وجود دارد که در حال حاضر دولت تصمیم گرفته است که آن‌ها را اجرا نکند»

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکارگیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی