Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه حضور زائران در دهه پایانی صفر در مشهد برای خدمت‌رسانی باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده شود.

یعقوبعلی نظری در نشست تخصصی هم‌اندیشی و هم‌افزایی نخبگان فرهنگی، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و ارائه خدمت به زائران در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیریت خدمات‌رسانی در مقطع زمانی شهادت امام رضا(ع) مهم است، بیان کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند چرا که حاکمیت فقط زمینه‌ساز خدمات است و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت‌رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.

دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه‌های مردم نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری و ظریب موفقیت در این کار افزایش پیدا کند.

نظری افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران نسبت به سال‌های گذشته در روزهای پایانی ماه صفر افزایش قابل توجهی داشته باشد؛ بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در اربعین تمام کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب‌های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند؛ حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند اما در مشهد همه به تدریج وارد شده و در طول ۲ روز قصد خروج دارند و امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت‌رسانی در این امر شکل گیرد و مردم مشهد برای خدمت‌رسانی حمایت شوند.

نظری با اشاره به موضوع اسکان زائران گفت: در بازه زمانی نوروز امسال و از ۱۰ اسفند تا ۱۳ فروردین حدود ۸.۵ میلیون نفر زائر به این شهر وارد شدند؛   این در حالی است که محل‌های استقرار مسافر همچون هتل و مسافرخانه محدود است و باید برنامه‌ای ایجاد کرد که حتی یک زائر فاقد مسکن نباشد. بر همین اساس موضوع اسکان‌ اضطراری در نظر گرفته شده است.

 بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی یادآور شد: تأمین ارزاق خوراکی و  نیازمندی‌های روزانه در سه بخش تامین، دسترسی و قیمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع در محل‌هایی که با تراکم زائر بیشتری روبه‌رو هستند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی ارائه خدمات به زائران دهه آخر صفر زائران پیاده امام رضا ع زائر برای خدمت رسانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود