Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بازیگری هیجانیِ مقتدی صدر بیش از همه به ضرر خود اوست، گفت: این رهبر شیعه عراقی با اقداماتش بیش از هر چیز، خود را منزوی می‌کند.

رضا ذبیحی در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست در خصوص تحولات اخیر عراق گفت: بحران ایجاد شده در عراق به نفع بازیگران منطقه ای و همچنین بازیگران داخلی این کشور نیست و لذا همه ی طرف ها باید برای برون رفت از وضعیت کنونی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد روابط بین الملل دانشگاه افزود: بازیگریِ هیجانی، متاسفانه حالتی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه کم و بیش وجود دارد .
ذبیحی ادامه داد: مقتدی صدر پیشتر نیز رفتارهای هیجانی زیادی را از خود بروز داده بود که از جمله می توان به بحران تصرف حرم حضرت علی علیه السلام در سال ۱۳۸۳ توسط حامیان وی با عنوان لشکر المهدی اشاره کرد که این بحران در نهایت با مداخله آیت الله سیستانی خاتمه پیدا کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بعد از اینکه نمایندگان حامی مقتدی صدر توانستند در یکی دو انتخابات اخیر میزان آرای بالایی کسب کنند، وی می توانست با یک بازیگری معقول و به دور از حاشیه، هم جایگاه جریان خود در عراق را تحکیم بخشد و هم اینکه باعث افزایش وحدت و انسجام در این کشور شود و هم در جهت مبارزه با فساد که جزو شعارهای وی بود به صورت منطقی و عقلایی گام بردارد.

ذبیحی افزود: مقتدی صدر با توجه به پیشینه خود و خاندانش همچنین می توانست روابط حسنه و معقولی با بسیاری از کشورهای منطقه از جمله ایران برقرار کند و از این نوع روابط، برای بهبود اوضاع عراق و همچنین ترفیع جایگاه خود در این کشور بهره ببرد.
این استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: امروز، علاوه بر سایر جریان های شیعی، دیگر جریان های عراقی نیز از جمله کردها و سنی ها به صورت آشکار یا تلویحی منتقد حرکت های هیجانی که آرامش عراق را برهم بزند هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: شاید مقتدی صدر واقعا نیت خیر برای بهبود شرایط عراق داشته باشد، اما راهی که در پیش گرفته است نتیجه ی معکوس دارد و برای ترفیع جایگاه سیاسی خود او در این کشور نیز نتیجه ای دربرنخواهد داشت.    
     
این استاد دانشگاه همچنین اظهار کرد:  تداوم رفتارهای هیجانی باعث خواهد شد که در آینده و به مرور از خیل طرفداران این جریان کاسته شود، زیرا هر چه که زمان بگذرد و کشور پیشرفت نماید، داشتن عقلانیت در فکر و رفتار، طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد.

ذبیحی در پایان تصریح کرد: مقتدی صدر در صورتی در آینده عراق جایگاهی خواهد داشت که خواسته های خود را برای بهبود عراق را از طریق مذاکره و گفتگو با همه جریان های عراقی دنبال کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: خروج صدر از سیاست ، تحولات عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحولات عراق مقتدی صدر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی

محمد علمیردانی گفت: نتیجه اعزام تیم‌های استان قم به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی در سال گذشته کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری بود که توسط آقایان و بانوان ورزشکار کسب شده است.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: افتخار بزرگ دیگر ورزشکاران استان قم در سال گذشته، کسب ۴۰ مدال آسیایی، جهانی و برون مرزی بوده است.

علیمردانی بیان کرد: طی سال گذشته تعداد ۴۱۰ مسابقه استانی توسط هیات‌های ورزشی استان قم برگزار شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که هیات‌های ورزشی قم در سال گذشته، ۱۳۰ میزبانی کشوری داشتندعنوان کرد: هم چنین ۴۲ تیم از استان قم در لیگ‌های باشگاه‌های کشور در دسته‌های برتر، یک، دو و سه حضور داشتند.

علیمردانی افزود: در سال گذشته، ۳۴۰ اعزام در بخش آقایان و بانوان به مسابقات کشوری توسط هیات‌های ورزشی استان قم صورت گرفت.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: از ۱۵۰ ورزشکار دعوت شده به تیم‌های ملی در رده‌های آقایان و بانوان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ ورزشکار استان عضو تیم‌های ملی در رشته‌های ورزشی مختلف شدند.

علیمردانی هم چنین یکی از افتخارات بزرگ ورزش استان قم در سال ۱۴۰۲ را کسب هشت سهمیه ورزشکاران این استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین عنوان کرد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این که استان قم در چهارمین المپیاد استعداد‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مقام ۱۴ را با رشد سه پله‌ای کسب کرد گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان قم (بیمه شده ورزشی) در پایان سال گذشته، بیش از ۵۸ هزار نفر بود که ۳۶ هزار نفر از آقایان و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان را شامل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد