Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار عالی دایی گفت: فردی که از همه مسائل رفاهی خود گذشته تا در منطقه محروم کشور خدمت و کارآفرینی کند به چه دلیل باید با هزینه های سرسام آوری نظیر سوخت مواجه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بهره مندی مناسب از ظرفیت سواحل مکران مبنی بر بکارگیری منابع طبیعی و خدادادی فرصتی ارزشمند برای رونق اشتغال و اقتصاد ایجاد کرده که با سرمایه گذاری بر روی آن می توان گام های بلند سودآور برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه دریا فقط سفره‌ای جهت گذراندن یک زندگی و تور انداختن و ماهی گرفتن نیست چرا که با پیشرفت علم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این روزها صنایع مختلفی روی کارآمده اند که کور سوی امید در دل همگان روشن و زمینه اشتغال را برای هزاران نفر مهیا کرده است.

راه اندازی واحده های صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اشتغالزایی در مناطق محروم و کم برخوردار دارند؛ صنعت کنسروسازی به عنوان زیرمجموعه صنایع غذایی یکی از ظرفیت های استفاده از دریا به شمار می رود که به طور مستقیم با خوراک مردم در ارتباط است.

شهریار عالی دایی ساکن تهران با هدف خدمت در مناطق محروم و سرمایه گذاری در خطه پهناور سیستان وبلوچستان هم اینک به عنوان مدیر عامل شرکت گیدر چابهار مشغول به فعالیت است.

وی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه کنسرو ماهی محصولی سالم، مقوی و مغذی است، بیان کرد: ماهی تن و فرآورده‌های وابسته را می‌توان به عنوان یکی از غنی ترین مواد غذایی نام برد، چرا که دارای کالری بالا و نیز حاوی پروتئین با کیفیت بالا می باشد.  

این کارآفرین موفق افزود: با ایجاد واحد فرآوری کنسروماهی گیدر توانستیم زمینه اشتغال را در فاز اول برای ۱۰۰ نفر ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: به بهر برداری و تکمیل طرح ها رونق اشتغال نیز به افزایش می یابد و به ۲۰۰ نفر اشتغال خواهد رسید که ۹۰ درصد نیروی کار نیز بومی هستند.
 
تامین سوخت مهمترین مشکل شرکت های تولیدی
 
مدیرعامل شرکت گیدر چابهار هدف از سرمایه گذاری در این خطه را ایجاد اشتغال و خدمت در مناطق محروم عنوان کرد و ادامه داد: میزان سهمیه بندی سوخت از مهمترین مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

وی تشریح کرد: مهمترین مشکلی که شرکت های تولیدی در منطقه دارند تامین سوخت است به ویژه آنکه در این خطه پهناور حتی سوخت آزاد سهمیه بندی بوده؛ این درحالیست که به طور مثال یک خودروی پورشه در تهران روزانه می توانند تا سقف دلخواه بنزین دریافت کند اما یک نیسان در سیستان وبلوچستان که مسافت ها طولانی است تنها ۱۵۰ لیتر سهمیه سوخت دارد.

به گفته وی؛ ما به التفاوت این سوخت که به صورت غیررسمی باید تهیه شود را به چه عنوان یک شرکت که از همه مسائل رفاهی خود گذشته تا در منطقه محروم کشور خدمت و کارآفرینی کند باید بپردازد و با چنین هزینه هایی مواجه شود.
 
 هزینه بالای خدمات عمومی دولتی در یکی از محروم ترین مناطق کشور
 
عالی دایی اظهار کرد: تامین آب و هزینه آن مشکل دیگری به شمار می رود چرا که هزینه آب و برق در شهرک صنعتی بسیار بالا است و معقول نیست این میزان هزینه سوخت، آب و برق مصرفی در منطقه ای که نسبتا محروم است تا این حد بالا باشد، حتی از مرفه ترین شهرک های صنعتی کشور این مقدار قابل توجهی بالاتر است.

وی تاکید کرد: برای اولین بار است در این منطقه حاضر شده ام که آن هم بعد از ۴۰ سال فعالیت و تجربه در مدیریت ارشد برایم بسیار امر غیر قابل باوری است که در یکی از محروم ترین مناطق کشور هزینه خدمات عمومی دولتی به این میزان بالا باشد.

گفتنی است کنسرو ماهی گیدر چابهار دارای ویژگی های دارویی برای انسان و همچنین نسبت به نمونه های دیگر از منابعی همچون پروتئین که از یوم و سایر مواد معدنی است.
 
انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم