Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:56:48 GMT

سوءاستفاده فروشنده اپل آیدی از کاربران آیفون

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۳۴۶

سوءاستفاده فروشنده اپل آیدی از کاربران آیفون

رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که پس از فروش اپل آیدی به برخی از کاربران تلفن همراه آیفون اقدام به قفل کردن حساب و اخاذی از آنان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تلفن همراهش از وی اخاذی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در ادامه اظهارات خود به ماموران گفت که مدتی قبل یک دستگاه تلفن همراه آیفون و یک کارت اپل آیدی خریداری و فعال کرده است و حالا بعد از گذشت چندماه گوشی‌اش  قفل شده و شخصی ناشناس برایش پیام می‌گذارد که در قبال اخذ وجه دستگاهش را باز خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا تحقیقات خود در این پرونده را آغاز کردند، گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که متهم دامنه بزرگی از اپل آیدی در اختیار داشته و با چاپ اطلاعات آنها بر روی کارت‌های اپل آیدی، این کارت‌ها را در فروشگاه‌های موبایل و لوازم الکترونیکی به فروش رسانده و پس از مدتی باتوجه به اینکه کلیه اطلاعات اپل آیدی را در اختیار داشته با قفل کردن دستگاه خریداران اقدام به اخاذی از آنان کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه اقدامات تخصصی خود و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای متهم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی او در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به مقر پلیس فتای پایتخت منتقل کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ مجرم پس از حضور در پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیحیتال جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی معترف شد که بعد از گذشت مدتی از فروش کارت‌های اپل آیدی و باتوجه به اینکه اطلاعات آنها را در اختیار داشته اقدام به قفل کردن دستگاه‌ها کرده و از طریق ارسال پیام به تلفن همراه شکات از آنها در قبال باز کردن تلفن همراشان درخواست وجه کرده است.

بیشتر بخوانید:‌

۵۰۰ صفحه مرتبط با سلاح و اوباشگران بسته شد


گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به دادسرا ارجاع شد، گفت: تحقیقات در این خصوص از سوی ماموران در حال انجام است. او همچنین به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان برای دریافت اپل آیدی یا دیگر اطلاعات محرمانه و شخصی به افراد غریبه و ناشناس مراجعه نکنند و پس از دریافت اپل آیدی از فروشگاه های معتبر گذرواژه و ایمیل پشتیبان اولیه را تغییر دهند و از رمز عبور ایمن و قوی برای اپل آیدی خود استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهران پلیس فتای تهران پلیس فتا تهران بزرگ پلیس فتای پلیس فتا اپل آیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت" یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده‌ی صد میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تأیید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6097969

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • برای این تغییر ظاهری در آیفون باید تا ۲۰۲۶ صبر کنید!
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!