Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:01:31 GMT

کاهش ۳۷ درصدی بیماران کرونایی بستری در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۹۵۱

کاهش ۳۷ درصدی بیماران کرونایی بستری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهشی ۳۷ درصدی داشته است.

محمد پهلوان کاشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که ۲۱۹ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۶۵ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند، تصریح کرد: بخش زیادی از بیماران بدحال بستری در بخش‌های مراقبت ویژه یا واکسنی دریافت نکرده‌اند یا اینکه نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام نشده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی یک روز گذشته ۸۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۷۸ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۷ بیمار سر پایی به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهمترین عامل در خروج از موج هفتم کرونا و کنترل همه‌گیری محسوب می‌شود.

روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به ثبات نسبی رسیده است

دکتر محمد حسن درخشان، مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به ثبات نسبی رسیده اما با توجه به در پیش بودن برنامه‌ها و مراسم‌های دهه پایانی ماه صفر، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را شکننده کند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب کرونایی مراجعه می‌کنند و علاوه براین بیماران زیادی به مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی مراجعه دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد تست‌های PCR و ۲۵ تا ۲۷ درصد تست‌های رپید مثبت است.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمام مکان‌ها و تکمیل واکسیناسیون می‌تواند نویدبخش کنترل بیماری باشد اما اگر مردم همچنان به عادی‌انگاری خود ادامه دهند، روند صعودی بیماری را پیش رو خواهیم داشت.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سویه اومیکرون نیز مانند سایر سویه‌های کرونا می‌تواند باعث بدحالی و مرگ و میر شود، بیان کرد: اهتمام مردم به واکسیناسیون باعث ایجاد ایمنی در جامعه می‌شود؛ بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود برای دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

درخشان با بیان اینکه سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار از جمله گروه‌های در معرض خطر هستند، گفت: مراجعه به موقع به پزشک معالج و پرهیز از خوددرمانی در کاهش خطرات بیماری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز درمانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا