Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@14:14:39 GMT

کتاب "الدعاء و التوسل بالاولياء مطلوب ام ممنوع؟"

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۰۸۲

کتاب 'الدعاء و التوسل بالاولياء مطلوب ام ممنوع؟'

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، کتاب "الدعاء و التوسل بالاولياء مطلوب ام ممنوع؟" به نویسندگی آیت الله حسن طاهری خرم آبادی در 151 صفحه توسط انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به چاپ رسیده است.

توسل و دعا وسیله ای است که خداوند در اختیار انسان قرار داده تا هر زمان که انسان از مسیر سعادت وکمال خارج شد بتواند به وسیله آن به مسیر اصلی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 توسل به اوليای الهي و درخواست از آنان نوعي تمسك به وسيله  است كه در قرآن به آن دعوت شده است و قرآن پيوسته به جامعه با ايمان و با تقوا دستور مي‌دهد كه به دنبال وسيله بروند، یکی از دلایلی که وهابی ها شیعیان را به شرک متهم می کنند توسل به ائمه اطهار (ع) و درخواست حاجات از ائمه (ع) است. نویسنده این کتاب در صدد اثبات صحیح بودن توسل و درخواست از ائمه اطهار و همچنین پاسخ به شبهات وارده است.  

در این کتاب با رویکرد عقلی و قرآنی و روایی به اثبات جواز، مشروعیت بلکه مطلوبیت دعا و توسل و حاجت خواستن از پیامبران الهی و اولیای الهی پرداخته شده و شبهات منکران دعا و توسل و حاجت طلبیدن از غیر خداوند نقل و نقد گردیده است.

نویسنده سعی کرده است با مقایسه بین دیدگاه شیعی و اهل سنت برخی از اختلافات نظرات آنان را در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و عدم منافات دعا و طلب حاجت از اولیای الهی را با مسئله توحید با ذکر استدلال تبیین نماید.

این کتاب شامل چهار فصل می باشد که به تببین این موضوع پرداخته است.

فصل اول درخواست کردن حاجات از انبیاء و اولیاء را بررسی می کند. فصل دوم به خداوند که فاعل و برآورنده کننده اصلی حوائج است اختصاص داده است.

فصل سوم توسل به نبی مکرّم اسلام (ص) بعد از وفات ایشان را بیان می کند و در فصل پایانی توسل پیدا کردن به انبیاء و اولیاء الهی می پردازد.
 
تهیه کننده : براتی... اداره انتشارات مجمع تقریب

منبع: تقریب

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب معرفی کتاب تقریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!