Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مسئله بحران آب در شهرکرد و قطعی آب، گفت: سوءمدیریت‌ها این بحران و بلاها را بر سر مردم آورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مجموعه مدیریت شهری شهرکرد طی مراسم از زحمات و همکاری کشاورزان در رفع مشکلات بی‌آبی شهرکرد قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی حیدری، رییس شورای اسلامی شهرکرد در این جلسه اظهارداشت: همه مسئولان به ویژه مجموعه مدیریت شهری قدردان زحمات و همراهی کشاورزان است چراکه کشاورزان همیشه برای اجرای طرح‌های عمرانی همراه و همگام با شهرداری بودند و این بار برای رفع مشکلات آبی شهرکرد به میدان آمدند و همکاری لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری همیشه دغدغه حل مشکلات آبی و بحران آب را داشته است، افزود: همیشه از مسئولان متولی خواستار ایجاد منبع آب پایدار برای شهرکرد بودیم چراکه هدفمان این بود که از قطعی آب جلوگیری کنیم اما متاسفانه زیادخواهی استان مجاور و کمبود تجهیزات و اعتبارات استان اجازه تأمین آب شرب پایدار را نداده است و همین امر سبب ایجاد قطعی آب به مدت 15 روز شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: آنچه که در روزهای قطعی آب برای همه ما مورد قدردانی است اتحاد و انسجامی بوده که بین مردم و مسئولان بود و همه برای حل مشکل دست به دست هم دادیم تا مشکلات رفع شود.

حیدری ادامه داد: مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار به صورت میدانی در محل اجرای پروژه‌های آبی حاضر و معضلات را بررسی کرد، کشاورزان دست یاری به مسئولان دادند و چاه‌های آب کشاورزی را در اختیار مسئولان قرار دادند و مردم با صبوری خود موجب شدند تا دشمنان نظام نتوانند از این مشکل سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت زاینده رود باید ملی شود، گفت: جهت ایجاد آب پایدار در شهرکرد باید مشکل آب چشمه دیمه و پروژه بن ـ بروجن برای همیشه رفع شود همچنین دشت شهرکرد باید احیا و آب‌ها سطحی به سمت این دشت هدایت شوند.

یوسف صادقی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: بدون حضور کشاورزان در بحث قطعی آب شاید نمی‌توانستیم مشکلات آب را حل کنیم اما باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی بلند مدت انجام شود.

وی گفت: از سال 86 ناسا اعلام کرده است که منطقه خاورمیانه وارد خشکسالی خواهد شد که خیلی از کشورها چاره‌ای برای کم آبی اندیشیدند بنابراین نیاز است که در استان‌های کم آب تدبیری اندیشیده شود و اصلاح الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل برداشت بی‌رویه، منابع زیرزمینی از مدار خارج شدند و سوء مدیریت‌ها به گونه‌ای شد که با بحران کم آبی روبه رو شده‌ایم.

محمدرضا بیاتی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه ضمن تشکر از کشاورزان بیان کرد: در زمانی که کشاورزان خودشان به آب احتیاج داشتند اما آب را در اختیار مردم قرار دادند و از حق خود گذشتند، این کار کشاورزان به نوعی ایثار و از خود گذشتگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بحران بی‌آبی و کم آبی جدی است و باید تدبیری برای رفع مشکلات آبی اندیشیده شود، افزود: سوء مدیریت‌‌ها این بحران‌ها و بلاها را بر سر مردم آورده است و از آب‌های سطحی به درستی استفاده نشد.

بیاتی ادامه داد: برای حل مشکلات بی‌آبی باید برکات و رحمت الهی نازل شود تا مجدد بتوانیم با سال‌های پر آبی مواجه شویم و مشکل بی‌آبی همه استان‌ها رفع شود.

ماشاالله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه خاطرنشان کرد: کشاورزان برای رفع مشکلات مردم به میدان آمدند و ایثار کردند بنابراین حضور کشاورزان در شهر را باید منشاء خیر و برکت بدانیم و با حضور آن‌ها یک شهر خوب را بسازیم.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری همیشه به دنبال ایجاد راهکاری برای پایدار نمودن آب شرب بوده‌ و همیشه از مسئولان خواسته‌اند و باز هم مطالبه‌گری خواهیم کرد که امیدواریم با تدبیر مسئولان و خدمتگزاران شاهد وقوع چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: گرچه قابل قبول نبود که مرکز استان بیش از 10 روز دچار قطعی آب شود اما باید دست تک تک کشاورزان را بوسید که در موقع بحران باز هم به میدان آمدند و همراهی لازم را به عمل آوردند.

بیگی خاطرنشان کرد: کشاورزان همیشه در صحنه هستند و یاریگر مجموعه مدیریت شهری بوده‌اند و ایثار و از خود گذشتگی خود را به مردم و مسئولان ثابت کرده‌اند.

عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به آیات و روایات قرآنی بیان کرد: کار نیک و خیر برای خلق خداوند است و خداوند در قرآن از افراد خیر و نیکوکار قدردانی کرده است.

وی با بیان اینکه آب شهرکرد براثر سیل و گل‌آلود شدن سرچشمه کوهرنگ قطع شد، گفت: کشاورزان در زمانی به کمک مردم آمدند که دسترنج یکساله و محصولاتشان نیاز به آبیاری داشت اما کشاورزان تنها به رفع مشکل مردم فکر کردند و بدون تأمل چاه‌های آب را در اختیار مردم قرار دادند.

سرپرست شهرداری شهرکرد تصریح کرد: اگر همراهی کشاورزان نبود چه بسا که مشکلات مردم بیشتر می‌شد اما مردم شهرکرد یک بار دیگر نشان دادند که همیشه در کنار مسئولان هستند و افتخارات و فداکاری‌هایی که در دوران جنگ داشتند در موقع بحران و ایجاد مشکل هم فداکارانه ورود کردند و به یاری شهروندان آمدند.

سومین روز از هفته دولت در چهارمحال و بختیاری / 81 طرح در شهرکرد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شداستاندار چهارمحال و بختیاری: گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ بی‌سابقه بود/ خط پدافندی برای شهرکرد نداشتیمدومین روز هفته دولت در چهارمحال و بختیاری/ افتتاح و کلنگ‌زنی 520 میلیارد ریال پروژه شهرداری شهرکرد

نجفی افزود: همگی باید آماده‌باش باشیم چراکه ممکن است بحرانی پیش آید که باید مردم و مسئولان در کنار یکدیگر بحران را رفع کنند.

انتهای پیام/7540

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران آب آب و هوا بحران آب آب و هوا شورای اسلامی شهرکرد مجموعه مدیریت شهری عضو شورای اسلامی شهرداری شهرکرد رفع مشکلات مشکلات آب برای رفع رفع مشکل قطعی آب بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حیدر آسیابی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حقوق کارگران در دیدار اخیر ایشان با این قشر گفت: رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.

آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قرارداد‌های خاص و تحمیلی به کارگران، از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است، افزود: اگر کارگران به این نوع قرارداد‌ها معترض باشند می‌توانند شکایت کنند.

وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی یا وکیل در پرونده‌های خود دارند، در رایزنی با کانوی وکلای قوه قضاییه، سهمیه ویژه برای وکلای معاضدتی، در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می‌یابد تا افراد بجای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحد‌های تولیدی است، افزود: این رویکرد، هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است که در نتیجه آن، فقط پارسال ۱۱۰ واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی نجات یافتند.

وی گفت: حفظ حدود ۳ هزار فرصت شغلی، نتیجه احیای این واحد‌ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل کاهش ۱۵ درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم به علت رونق این واحد‌ها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: هدف جلسه امروز تعامل بین بخشی بین متولیان اجرایی بخش خصوصی در کنار سایر نهاد‌های مثل شورای گفتگوی بخش خصوصی، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید در استان بود تا با استفاده از ظرفیت همگرایی دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارگران تلاش شود.

آسیابی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست، افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط‌های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.

وی گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت‌های خود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را جدی‌تر بگرند.

آسیابی اضافه کرد: قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم‌ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.

دادستان مرکز استان گلستان نیز از ورود پُررنگ‌تر دادستانی در حوزه کارگری و کارفرمایی خبر داد.

محمود اسپانلو با تسلیت درگذشت پاکبان گرگانی، گفت: از این پس ماموریت جدید معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز استان، پیگیری موضوعات مربوط به حقوق کارگری و کارفرمایی است و همه جامعه کارگری استان می‌توانند از امروز برای بیان مشکلات و درخواست ها‌ی حقوق و قضایی خود به این معاونت مراجعه کنند.

اسپانلو با تاکید بر این که قطعا مشکلات مربوط به حوزه کارگری را رصد می‌کنیم گفت: مشکلات بخش کارگری و کارفرمایی مربوط به حقوق عمومی و از وظایف ماست و تلاش می‌کنیم خدمات ارزنه‌ای به قشر ارزشمند کارگر در استا ارائه کنیم.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون بازرسان قانون کار در ماده ۱۰۱ جزو ضابطین دادگستری هستند افزود: دو. ره‌های آموزشی ویژه برای این ضابطین برگزار و کارت ضابط برای آنان صادر می‌کنیم تا در این حوزه نظارت‌ها گسترده‌تر شود.

دادستان مرکز گلستان درباره تمکین نکردن کارفرمایان به آرای صادر شده در مراجع قانونی گفت: این آرا ضمانت اجرای کیفری دارد و کارفرمایانی که از اجرای به موقع آرای هیئت‌های حل اختلاف و آرای قطعی و لازم الاجرای مراجع حل اختلاف جلوگیری کنند، علاوه بر اجرای آرا به جریمه نقدی از ۲۰ تا ۲۰۰ برابر حداقل مزد روزانه کارگر محکوم می‌شوند.

محمود اسپانلو درباره به کارگیری اتباع خارجی غیرقانونی در کارگاه‌ها هم گفت: بر اساس قانون، برای کارفرمایانی که از اتباع غیرقانونی به کار بگیرند از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حمایت از کارگران، رابطه مستقیم با فعالیت اشتغال و تولید دارد و در این قسمت هم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای کمک به واحد‌های تولیدی از کارفرمایان حمایت می‌کنیم تا منجر به حفظ و پایداری اشتغال کارگران شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران گفت: ۱۸۸ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در ۴۳ هزار کارگاه کار می‌کنند.

حسینعلی خواجه مظفری ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده اکنون به ۱۶ روز رسیده است که رتبه سوم کشور را داریم.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی تعداد افرادی که در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی است.

بیمه کارگران ساختمانی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر، تمکین نکردن کارفرمایان به آرای صادر شده در هیئت‌های حل اختلاف و مراجع قانونی، به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، قرارداد‌های چندماهه و تحمیلی از جمله مواردی بود که در جلسه امروز از سوی نمایندگان کارگری مطرح شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد