Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@00:29:44 GMT

سه خطر بزرگ پوشیدن این لباس‌ها که نمی‌دانستید

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۶۲۴

سه خطر بزرگ پوشیدن این لباس‌ها که نمی‌دانستید

1- ممکن است به عفونت ادراری مبتلا شوید

همانطور که به لباس روی خود اهمیت می دهید، نباید از لباس زیر نیز غافل نشوید. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، در هر صورت باید لباس زیر خود را پس از شستن پشت و رو آویزان کنید تا میکروب ها از بین بروند در غیر این صورت از عفونت ادراری رنج خواهید برد.

اگرچه زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت ادراری قرار دارند اما در مردان نیز چنین مشکلی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که عفونت برطرف نشود ممکن است احساس قرمزی، خارش و درد در آن ناحیه داشته باشید.

به طور کلی، بهداشت نامناسب می تواند منجر به عفونت ادراری شود بنابراین ایجاد چند تغییر در سبک زندگی برای کاهش خطر ابتلا به این عفونت دردناک بسیار مهم است.

جدا از تعویض روزانه لباس ها پس از تعریق درباشگاه و ... ، به یاد داشته باشید که بدن خود را قبل و بعد از تمرین آبرسانی کنید و همچنین برای کاهش وقوع عفونت های باکتریایی باید پروتئین های بدون چربی بیشتری به جای کربوهیدرات مصرف کنید.

2- دچار جوش و اکنه خواهید شد

اگر مرتبا از لباس های کثیف باشگاه استفاده می کنید ممکن است دچار آکنه در ناحیه گردن، بازو ها، پشت و کشاله ران خود شوید. زنان با پوشیدن شلوار های چسبان احساس راحتی می کنند اما پوشیدن همان شلوار در صورتی که عرق کرده باشید روز به روز باعث ایجاد آکنه پوستی ناخواسته می شود.

بسته به حساس بودن پوست شما، کمبود جریان هوا در لباس های تنگ، وجود میکروب ها و باکتری های ساکن، تجمع عرق و چربی می تواند باعث برجستگی های کوچک، جوش و حتی آکنه کیستیک شود.

3- ممکن است به عفونت مخمر ( قارچی ) مبتلا شوید

پوشیدن مکرر لباس های تمرینی و کثیف مرطوب، زمینه رشد میکروب ها را فراهم می کند. از آن جا که باکتری ها روی لباس تا زمان شستشو رشد می کنند، می توانند زنان را دچار عفونت های مخری کنند.

عفونت مخمر واژینال که به نام کاندیدیازیس هم شناخته می شود، هنگامی که تعادل باکتری ها و مخمرها به هم می خورد به سلول های مخمر اجازه تکثیر می دهد که خود باعث خارش شدید، تورم و تحریک پوست می شود. به منظور پیشگیری از هر گونه ناراحتی ناشی از عفونت مخمر حتما از لباس های نخی برای تمرین استفاده کنید زیرا گردش هوا در آن بیشتر است.

لباس های باشگاه از مواد مصنوعی تولید شده اند به همین دلیل بدترین باکتری ها را در خود نگه می دارند و به آن ها امکان تکثیر سریع را می دهند. از طرف دیگر ، لباس های نخی هم باکتری ها را حفظ می کند اما برای پوشیدن بی ضرر هستند. با این حال، دلیل نمی شود همان لباس نخی را هم بارها و بارها بپوشید.

به یاد داشته باشید که لباس اضافی همراه خود به سالن ورزشی ببرید و در هر تمرین لباس جداگانه ای بر تن کنید، همچنین در صورت امکان دوش بگیرید زیرا به شما در کاهش خطر عفونت کمک بسزایی خواهد کرد.

اگرچه لازم نیست زیاده روی کنید و هرروز لباس هایتان را بشویید بلکه بهتر است بعد از یک روز طولانی و تعریق زیاد، اقدام به شستن آن ها کنید. وجود کمی چربی و عرق به کسی آسیب نمی رساند اما مسئله اصلی این است باکتری هایی که ممکن است با پوست تماس داشته باشند را هر چه سریع تر از بین ببرید.

منبع: برترین‌ها

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عفونت ادراری باکتری ها لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند

یک متخصص باکتری‌شناس از بروسلوز به عنوان بیماری نام برد که همه افراد را در هر سن و هر جنسی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سجاد یعقوبی در گفتگو با خبرنگاران افزود: بروسلوز یک نوع بیماری باکتریایی است که توسط گونه‌های مختلف بروسلا ایجاد می‌شود و عمدتاً گاو، خوک، بز، گوسفند و سگ را مبتلا می‌کند.

وی اظهار کرد: انسان‌ها از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده، خوردن یا نوشیدن محصولات حیوانی آلوده یا استنشاق عوامل موجود در هوا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این متخصص باکتری‌شناس بیان کرد: بیماری بروسلوز معمولاً علائمی شبیه آنفلوآنزا از جمله تب، ضعف و کاهش وزن ایجاد می‌کند، اما ممکن است در اشکال غیر معمول و با علائم خفیف ظاهر شود که منجر به عدم تشخیص این بیماری شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد ابتلا، ناشی از مصرف شیر یا پنیر غیر پاستوریزه از بز یا گوسفند آلوده است، در خصوص اینکه چه کسانی در معرض خطر هستند؟ گفت: تحقیقات نشان داده این بیماری افراد در هر سن و هر جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یعقوبی بیان کرد: بیماری بروسلوز یک خطر شغلی برای افرادی که در بخش دامداری کار می‌کنند یا افرادی که با خون، جفت، جنین و ترشحات رحمی حیوانات در تماس هستند، محسوب می‌شود.

وی خطر ابتلا به این بیماری را در این افراد افزایشی دانست و تصریح کرد: در جمعیت عمومی، بیشتر موارد ناشی از مصرف شیر خام یا مشتقات آن مانند پنیر تازه است. بیشتر این موارد از محصولات گوسفند و بز است.

این متخصص باکتری‌شناس با اشاره به اینکه این روش انتقال در درجه اول کشاورزان، قصابان، شکارچیان، دامپزشکان و پرسنل آزمایشگاهی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در خصوص راه‌های پیشگیری و کنترل گفت: پیشگیری از بیماری بروسلوز بر اساس مراقبت و پیشگیری از عوامل خطر است.

وی با بیان اینکه مؤثرترین راهبرد پیشگیری از بین بردن عفونت در حیوانات است، به واکسیناسیون گاو، بز و گوسفند در مناطقی با میزان شیوع بالا توصیه کرد و گفت: در مناطقی که ریشه‌کنی در حیوانات از طریق واکسیناسیون یا حذف حیوانات آلوده امکان‌پذیر نباشد، پیشگیری از عفونت انسان، اساساً مبتنی بر افزایش آگاهی، اقدامات ایمنی غذایی، بهداشت شغلی و ایمنی آزمایشگاهی است.

دیگر خبرها

  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب