Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:12:28 GMT

بهره‌برداری از بیمارستان در شهریار پس از ۳۳سال

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۸۸۷

بهره‌برداری از بیمارستان در شهریار پس از ۳۳سال

استاندار تهران گفت: کلنگ بیمارستان امام خمینی شهریار که ۳۳ سال پیش زده شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این شهرستان اضافه می‌شود.

به گزارش مشرق، محسن منصوری در یک برنامه تلویزیونی افزود: در بخش مدیریت‌ها،موضوع جوانگرایی موثر را در دستور کار قرار دادیم تا گام دوم بیانیه انقلاب در بدنه استانداری محقق شود  و سن مدیران ۱۰ سال جوان تر شده است؛ همچنین ما معتقد به مدیریت میدانی هستیم نه مدیریتی که پشت مانیتور و در فضای کارتابلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۰۰ روز حضور بین مردم مناطق مختلف تهران اظهارداشت: رئیس جمهور نگاه ویژه به تهران دارد؛ تا امروز ۱۴۸ مصوبه به ما ابلاغ شده است. این مصوبات بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و چهار هزار میلیارد تومان هم در حوزه آب و فاضلاب است.

منصوری درباره بیمارستان شهرستان پردیس گفت: رئیس جمهور دستور داده که بیمارستان پردیس در ۶ ماه آماده شود که این دستور رأس موعد انجام خواهد شد. 

استاندار تهران با اشاره به تست سرد متروی پرند در تیر سال جاری و تامین هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام این طرح از طریق خرید یک زمین و تغییر کاربری آن در پرند، اظهار داشت: کار متروی پرند با جدیت پیش می‌رود و تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. برای تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان برنامه‌ای نداریم اما ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی در دستور کار است که یک کلینیک در گذشته افتتاح شده و یک طرح بیمارستانی هم در دست اقدام است. 

بازگشت مجدد ۲۷۵ واحد راکد به چرخه تولید

وی با بیان اینکه در هفته دولت، ۷۱۵ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان عمدتا در حوزه اقتصاد و عمران به بهره‌برداری رسید ادامه داد: سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کردیم و کد ملی افراد در وزارت کار ثبت شده است همچنین هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه اقتصادی استان تهران پرداخت شده و ۲۷۵ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته است. 

منصوری درباره برنامه استانداری برای شهرک های صنعتی تهران گفت: مصوبه ۱۲۰ کیلومتری محیط زیست که در سال ۴۶ به تصویب رسیده، منجر به ساخت و ساز غیرمجاز می‌شد و حتی بعضی از طرح ها که کارکرد محیط زیستی هم داشتند نمی‌توانستند پیشرفت کنند. از نظر زیرساخت برای احداث شهرک صنعتی جدید مشکل نداریم اما حتما باید محیط زیست تایید کند و صنعت پاک باشد البته ما همه قواعد را رعایت می‌کنیم و اجازه توسعه دانش بنیان هم می‌دهیم.

افتتاح شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب ری

وی با اشاره به حضور ۳۸ لکه صنعتی در اطراف تهران گفت: در این ۱۰ماه حضور، شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب ری را افتتاح کردیم و شهرک دماوند هم به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت. ۱۳ سال پیش مصوبه ایجاد شهرک صنعتی ملارد مطرح شده بود که آن را هم به مرحله عمل رساندیم. خوشبختانه اختیار افزایش اراضی تا سقف ۳۰۰ هکتار در شهرک های صنعتی هم به استانداری داده شده است.  

نظر استاندار تهران درباره آلودگی هوای پایتخت

این مقام مسئول درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت: آلودگی هوا ممکن است ناشی از پدیده نوظهور گرد و غبار باشد اما آلودگی تهران عمدتا ناشی از سوخت است که قانون هوای پاک، وظایف هر نهاد در رفع این مشکل را بیان کرده است. یکی از این راهکارها مدیریت زمان است؛ اول مهر که مدارس باز می شوند باید ساعت کاری ادارات و بانک ها تغییر کند همچنین مباحث فرهنگی هم در رفع آلودگی هوا موثر است؛ همانطور که می دانید موضوع تک سرنشینی در تهران بیداد می‌کند. برای بهبود این وضعیت، طرح‌های حمل و نقل ریلی دنبال می‌شود؛ متروی اسلامشهر سه سال زمان لازم دارد. متروی ورامین ۲ سال طول می کشد و متروی پردیس هم کلا شروع نشده و ۲۰ هزار میلیارد هزینه لازم دارد. 

وی ادامه داد: تهران ۷۵۰۰ اتوبوس لازم دارد که اکنون پنج هزار دستگاه در شهر کار می کنند و به همین منظور شهرداری تهران ۹۰۰ اتوبوس وارد خواهد کرد. 

استاندار تهران درباره اقدامات اجتماعی و فرهنگی در پایتخت یادآور شد: در ساختار سیاسی اجتماعی تهران باید تمرکززدایی شود. به دستور رئیس جمهور مهاجرت به تهران در کلان دولت بحث می‌شود. اکنون قرارگاه اجتماعی در استانداری و فرمانداری‌ها شکل گرفته و بخش زیادی از معتادان جمع آوری شده‌اند و جلساتی هم با سازمان های مردم نهاد داشتیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت استانداری تهران شهرستان شهریار محسن منصوری شهریار بیمارستان سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هزار میلیارد تومان استاندار تهران بهره برداری شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار صبح سه‌شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری های لازم را انجام دهد که در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان و نگاه ویژه ایشان به بهره‌مندی مردم شهرستان رزن از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نیازهای درمانی شهرستان رزن پرداخت و گفت: نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح از ضروریات و مطالبات اساسی شهرستان است که لازم است به این مسأله توجه ویژه شود.

فرماندار رزن ادامه داد: در سطح شهرستان صرفاً یک پزشک به مدت ۸ روز از ماه داریم که نیازمند حضور پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته هستیم.

غفاری آثار افزود: در بخش رادیولوژی و سونوگرافی فقط یک پزشک به مدت ۱۵ روز از ماه داریم و ضرورت دارد تا به این مهم نیز توجه شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه فقط یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه داریم اضافه کرد؛ پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار رزن همچنین ضمن بیان اینکه فقط یک پزشک عمومی داریم خواستار افزایش پزشک عمومی به سه پزشک عمومی شد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر عج شهر رزن نیاز به تامین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

وی در پایان از دکتر مجذوبی درخواست کرد تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار نیز گفت: شهرستان رزن یکی از شبکه‌های پرتلاش و فعال در بیشتر شاخص‌های استان است.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و در حوزه درمان نیز با بهره برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و افزایش چشمگیر تخت‌های بستری و همچنین بخشهای پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی و درمانی که منجر به افزایش خدمات درمانی بهتری در این شهرستان رقم خواهد خورد و امیدوارم با حمایت‌های شخص فرماندار و تعامل سایر دستگاه های مرتبط، همکاران حوزه سلامت با بهره برداری از بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن بتوانیم در خدمت رسانی به مردم شهرستان موفق تر عمل کنیم.

کد خبر 6092561

دیگر خبرها

  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان