Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:29:52 GMT

عدم تحقق حقابه ها باعث خسارت محیط زیست لرستان شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۹۹۲

عدم تحقق حقابه ها باعث خسارت محیط زیست لرستان شد

به گزارش ایرنا علی سالاروند روز چهارشنبه در نشست مجازی آشنایی با چالش‌های محیط زیست با عنوان "سیل ناگهانی رخداد، اثرات و مدیریت" افزود: عدم تحقق حقابه های زیست محیطی لرستان طی سال های گذشته و امسال، موجب از بین رفتن ماهیان زیادی در رودخانه‌ها شده بنابراین توجه جدی به اجرای قانون توزیع عادلانه آب به عنوان یک قانون جامع در این زمینه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پدیده گرد و غبار، آلودگی کلان شهرها، آلودگی منابع آب و فرونشست زمین از جمله بحران‌هایی است که در سال‌های اخیر با آن‌ها روبرو هستیم و این موضوعات نیاز به توجه ویژه، برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح دارند.

وی با اشاره به فعالیت پدیده "مانسون" در کشور طی ماه گذشته اظهار داشت: در این پدیده، حجم زیادی از بارش‌ها در یک مدت زمان کوتاه باعث ایجاد سیلاب‌های مخرب شد و این در حالیست که بیشتر ظرفیت زیرساخت‌های موجود آمادگی پذیرش این حجم از بارش‌ها را ندارد و به همین دلیل تخریب‌های بسیار گسترده‌ای را در سیلاب‌های اخیر شاهد بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به سو مدیریت گذشته در حکمرانی آب گفت: برخی از شهرها در بستر رودخانه بنا شده‌اند که در جریان سیلاب‌های اخیر با تهدید جدی مواجه شدند.

سالاروند به ضرر و زیان اقتصادی مزارع پرورش ماهی در سیلاب‌های اخیر به علت عدم جانمایی اصولی اشاره کرد و گفت: باید تدابیر درست در مواجهه با سیلاب اندیشیده شود که بهترین راه حل آن انجام طرح‌های آبخیزداری، حفظ پوشش گیاهی و جنگلی، جلوگیری از پاکتراشی جنگل‌ها و ممانعت از تغییر کاربری مراتع و جنگل‌ها است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند منابع آب لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند منابع آب سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند منابع آب لرستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر