Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، عرضه دو فقره از املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی با بیان اینکه عرضه املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس اقدام بسیار خوبی بوده است، اظهار کرد: هرچند بنا به دلایلی این اقدام کمی با تاخیر انجام شد، اما اتفاق خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه عرضه املاک در بورس، شفافیت در عملکرد شهرداری را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: عرضه در بورس مشکلاتی را که در پی عرضه املاک به شکل غیرنقد و از طریق کارگزاران انجام می‌شد را برطرف می‌کند.

وی با اعلام اینکه این دو ملک که در بورس عرضه شده‌اند، مشکلی ندارد و اسناد آن‌ها قطعی شده است، یادآور شد: یکی از مشکلات املاک شهرداری تهران، اسناد آنهاست. مشکل اسناد این دو ملکی که از طریق بورس عرضه شدند، برطرف شده و اگر کسی از این طریق، املاک را خریداری کند دیگر مشکلی ندارد و به راحتی می‌تواند سند را به نام خود ثبت و یا به به دیگران منتقل کند.

امانی با تأکید بر اینکه عرضه املاک در بورس محاسن زیادی دارد، تصریح کرد: هرچند عرضه هنوز به شکل انبوه نیست، اما شروع خوبی است و امیدواریم توسعه پیدا کند و از این پس املاک شهرداری از طریق بورس عرضه شود.

وی به زمینه‌های متعدد شهرداری تهران برای عرضه در بورس اشاره کرد و افزود: شهرداری می‌تواند اموال منقول و غیرمنقول خود را از این طریق به فروش برساند. اموال شهرداری قابلیت عرضه در بازار بورس را دارد البته شاید نوع آن با املاک متفاوت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عمده مواردی که شهرداری برای عرضه در بورس روی آن حساب کرده، املاک اعم از اعیان و عرصه است که هر دو قابل عرضه هستند، گفت: علت اینکه عرضه املاک شهرداری در بورس، مدت زمان زیادی به طول انجامید، مشکلاتی بود که املاک با آن روبه‌رو بودند. اگر مشکلات دیگر املاک نیز برطرف شود، می‌توان به راحتی آن را در بازار بورس عرضه کرد. در مجموع می‌توان گفت این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: املاک شهرداری بورس شفافیت شورای اسلامی شهر تهران عرضه املاک املاک شهرداری شهرداری تهران هم به نفع شهر بورس عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار