Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان با تاکید بر چشم انداز توسعه شهرستان حاجی‌آباد مبتنی بر فعال‌سازی پهنه‌های معدنی از اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای فارغان و احمدی و ۹۴ روستا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به گلخانه‌های محدوده سرچاهان و شهدادی در جمع بندی سفر خود به شهرستان حاجی‌آباد ، با اشاره به بازدید از معدن لاوین و پهنه معدنی باغات اظهارداشت: یکی از محورهای اصلی‌ که برای توسعه حاجی‌آباد در نظر گرفته‌ایم مربوط به حوزه معدن است برهمین اساس و بمنظور بررسی درست مسائل هم مرزی با استان کرمان و موضوعات برق‌رسانی، تامین زیرساخت‌های معدنی همچنین بررسی مشکلات معادن کوچک و متوسط و بعضا مسائلی که در حوزه تامین ماشین‌آلات و مجوزها وجود دارد بازدید میدانی از پهنه‌های معدنی شهرستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح یک پروژه معدنی در حاجی‌آباد، افزود: تمرکز اصلی در شهرستان حاجی‌آباد بر پهنه‌‌های معدنی است و طرح‌های زیادی را برای این شهرستان با در نظرگرفتن اعتبارات مناسب جهت ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیلات متناسب برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دوستی با اشاره به بهره‌برداری از واحد سردخانه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی عنوان‌کرد: یکی از مشکلات اصلی‌ نداشتن  واحدهای بسته‌بندی و سردخانه‌ها است که  برای کشاورزان شرق و غرب استان مشکلاتی را ایجاد کرده چون نمی توانیم محصولاتمان را انبار و نگهداری کنیم و مجبور می‌شویم به هر قیمتی آن را در هر زمانی که دلال‌ها می‌خواهند به فروش برسانیم و ابتکار عمل از دست کشاورزان ما گرفته می‌شود از این رو حمایت ویژه‌ای از احداث سردخانه‌ها و مجموعه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی خواهیم داشت تا این نقیصه برطرف شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به  افتتاح گازرسانی به ۷ روستا و ۱۵ واحد صنعتی  و بیان اینکه گاز محور توسعه است، گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی سرعت کار و راندمان را افزایش می دهد و از طرفی هم حق مردم روستاها است که به گاز دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک پروژه گازرسانی به گلخانه‌ها را هم امروز کلنگ‌ زدیم، که مجموع اعتبار دوپروژه آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری بالای ۱۴۰ میلیارد تومان می‌شود و پروژه قابل توجهی است که به واحدهای گلخانه‌‌ای گاز می‌رساند، در اواخر همین ماه هم پروژه بسیار بزرگ گازرسانی به شهر فارغان و سرگز احمدی هم آغاز می‌شود.

دوستی تاکید‌ کرد : گازرسانی به شهرهای فارغان و سرگز احمدی جزو پروژه‌های بزرگ استان است که تاکنون پروژه‌ گازرسانی در این ابعاد نداشتیم، این طرح با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تحول بزرگی را در منطقه رقم خواهد زد و به تبع آن صنایع بزرگ، کوچک و متوسط هم می‌توانند فعال شوند.

در ادامه بازدیدها، افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 871 پروژه هفته دولت در هرمزگان، استاندار هرمزگان امروز و در هفتمین روز از هفته دولت به حاجی آباد سفر کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه معادن برنا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد