Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:40:05 GMT

۳۵ درصد سهمیه اشتغال امسال دزفول محقق شده است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۶۶۶۹

۳۵ درصد سهمیه اشتغال امسال دزفول محقق شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال امسال دزفول در سامانه «رصد» ۵ هزار و ۱۱۰ نفر تعیین شده که تاکنون یک هزار و ۸۰۱ نفر اشتغال در این سامانه ثبت شده است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌ها و ادارات شهرستان برای افزایش آمار اشتغال در سامانه «رصد» افزود: ۶ ماه از سال گذشته است و باید تلاش شود تا در چند روز آینده میزان اشتغال ثبت شده به ۵۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: تاکنون ۳۵ درصد سهمیه اشتغال امسال دزفول محقق شده و در این زمینه در رتبه یازدهم استان خوزستان قرار داریم که باید با اهتمام ویژه دستگاه‌ها رتبه اول را در استان به دست آوریم.

فرهمندپور با قدردانی از اهتمام و مسئولیت پذیری برخی ادارات در زمینه ایجاد اشتغال و عمل به تعهد خود و همچنین گله‌مندی از حضور نیافتن برخی ادارات در جلسه شورای اشتغال و عملکرد ضعیف آنها در تحقق سهمیه اشتغال، گفت: در جلسات قبل نیز اعلام کردم که عملکرد ضعیف مدیران ادارات به صورت کتبی به ادارات کل آنها ارسال می‌شود و این امر را در جلسه شورای اشتغال استان نیز مطرح کردم که با حمایت و استقبال استاندار مواجه شد به گونه‌ای که استاندار خواستار اجرای این رویه توسط همه فرمانداران استان شد و از ادارات کل خواست برای اثبات اقتدار فرمانداران نتیجه برخورد با هر مدیر کم کار را به صورت کتبی به استاندار اعلام کنند.

وی عنوان کرد: افراد زیادی به فرمانداری مراجعه و نسبت به عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اعتراض دارند. این افراد می‌گویند با وجود پیگیری‌های فراوان موفق به دریافت وام نشده‌اند. این امر می‌تواند به دلایلی همچون تکمیل نبودن مدارک متقاضی و مشکل در تأمین ضامن و از طرفی ابلاغ نشدن شرایط ارائه وام به بانک و نبود اعتبار در بانک باشد.

فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: در هر صورت بانک‌ها مقصر مراجعه این افراد به فرمانداری و گله‌مندی آنها هستند چرا که این افراد قطعاً در بانک پاسخ مناسب دریافت نکرده‌اند و ناچار شده اند به فرمانداری مراجعه کنند؛ بنابراین این امر به این معناست که بانک و اداره مربوطه در این زمینه کم کاری کرده‌اند.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه ادارات و بانک‌ها باید مراجعه کننده را به طور کامل توجیه کنند، افزود: اگر سامانه بانک قطع شده است، شرایط ارائه وام ابلاغ نشده و یا اعتبار کافی در بانک وجود ندارد، مراجعه کننده باید از این موارد مطلع شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود میز خدمت در بانک‌ها و ادارات، بیان کرد: میز خدمت برای جلوگیری از سردرگمی و معطل ماندن ارباب رجوع است.

فرهمندپور با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی دزفول فعال است، افزود: دزفول در این زمینه در رتبه اول استان خوزستان قرار دارد که موجب افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه قرار است در حوزه اشتغال اتفاقات خوبی در دزفول رخ دهد، گفت: تکمیل فاز بعدی بیمارستان یا زهرا (س) بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت؛ ضمن اینکه کارخانه قند ستاد اجرایی فرمان امام نیز ۶۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که اگر بتوانیم این اقدامات و نظیر آنها را به خوبی جلو ببریم، تحول بزرگی در حوزه اشتغال شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت، اضافه کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی فرمودند یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در تمام حوزه‌ها ایجاد اشتغال است چرا که ایجاد اشتغال موجب از بین بردن محرومیت، بزهکاری‌ها و سایر مشکلات می‌شود.

فرهمندپور گفت: فرمانداری ویژه دزفول با تمام توان در زمینه رفع مشکلات در حوزه سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال گام برداشته و در این راستا ضرورت دارد تا ادارات و بانک‌ها بیش از پیش همکاری کنند.

کد خبر 5578137

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دزفول شهرستان دزفول اشتغال زایی هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا دولت سیزدهم گناوه قزوین سانحه تصادف ایجاد اشتغال ویژه دزفول بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری محوری‌ترین موضوع این همکاری، حمایت از ایفای نقش مؤثر دانشگاه در دستیابی به مرجعیت علمی، توسعه علم و دستاوردهای علمی فاخر توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه، جذب نخبگان و توسعه زیرساختهای آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری است.

 حمایت از تحقق مرجعیت علمی-پژوهشی مسئله محور و تحول آفرین و انتشار دستاوردهای پژوهشی برتر در دانشگاه در سطح بین المللی و توسعه همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری ازدیگر بخش های این توافق نامه است .

حمایت از توانمندسازی تخصصی و اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، کمک به بلوغ و توسعه زیرساخت‌های فناوری و آزمایشگاهی در دانشگاه از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری مشترک است.

در قالب این همکاری مشترک، حداقل پنج طرح دانشگاهی در قالب طرح‌های تجاری محصولات فناورانه و دانش و حداقل پنج طرح توسعه فناوری و خدمت بار اول مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین زمینه برای اشتغال حداقل ۲۵ نفر در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در شرکت‌های زایشی فراهم خواهد شد و از همکاری‌های تحقیق و توسعه و پژوهشی (تا سقف ۷۰ میلیارد ریال)، جذب حدأقل سه عضو هیئت علمی مورد تأیید بنیاد نخبگان و سه محقق پسادکتری مورد تایید بنیاد علم یا بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌شود.

معاونت علمی، ضمن حمایت از فعالیت‌ها و برنامه های تحول آفرین در دانشگاه در چهار محور «مرجعیت علمی»، از زیست بوم فناوری، زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال ‌پذیری دانشجویان حمایت می‌کند. علاوه بر این، حمایت از پژوهشگران پسادکتری برای انجام پژوهش‌های مسئله محور و تحول آفرین توسط بنیاد ملی علم در قالب برنامه مشترک دانشگاه با بنیاد علم و بنیاد نخبگان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال در سال، حمایت از طرح های فناورانه و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشگاه در قالب حمایت از طرح‌های توسعه فناوری محصول خدمت بار اول هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و در مجموع سالانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال، حمایت از طرحهای پژوهشی دانشگاه با صنایع و شرکتهای بزرگ از محل اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه این شرکتها موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال، حمایت از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال در چارچوب مورد تائید شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و حمایت از تدوین برنامه و پیاده سازی ماده ۵ قانون جهش تولید دانش بنیان و مدیریت مالکیت فکری دارایی های پژوهش و فناوری دانشگاه ذیل این محورها به دست معاونت علمی صورت می‌گیرد.

همچنین حمایت از طرح های تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه دانشگاه، هر طرح تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال در مجموع تا سقف دو هزار میلیارد ریال، حمایت از برگزاری «بوت کمپ‌»های تخصصی و تولید محتوای مرتبط با اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، تسهیل و حمایت از برخورداری دانشجویان پژوهشگران و اعضاء هیئت علمی دانشگاه از برنامه های حمایتی بنیاد ملی نخبگان در قالب این همکاری محقق خواهد شد.

این همکاری با هدف پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد