Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@10:15:08 GMT

مصری: شرط معدل سه سال آخر برای کنکور ۱۴۰۴ اجرا شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۱۰۸

مصری: شرط معدل سه سال آخر برای کنکور ۱۴۰۴ اجرا شود

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا مصری که ادامه ریاست جلسه علنی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، بیان کرد: چون ما در قانون هیچ تفاوت و تبعیضی قائل نشدیم، خواهش می کنیم دولت هرچه سریع تر رتبه بندی معلمان را در مورد مهرآفرین اجرا کند.

وی در ادامه افزود: تعداد زیادی از کسانی که در آزمون سراسری شرکت کردند، متاسفانه سازمان سنجش نمره آنها را اعلام نکرده که این هم تبعیض دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که در کنکور شرکت کرده اگر تقلبی صورت گرفته اعلام و به دادگاه معرفی کنید، اما نمی شود به میل خودتان بگویید اینها یک بار دیگر آزمون دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با بیان اینکه دسته سوم کسانی هستند که شرط معدل برای آنها گذاشتید، اظهار کرد: نمی شود برای خیابانی که تا حالا دوطرفه بوده و اگر امروز تابلوی یکطرفه می زنیم بگوییم کسانی هم که در گذشته از اینجا عبور کرده اند جریمه شوند.

مصری تاکید کرد: اگر قرار است شرط معدل سه سال آخر باشد، باید کنکور ۱۴۰۴ شرط معدل سه ساله برگزار شود که امیدواریم به این موضوعات توجه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبدالرضا مصری مجلس شورای اسلامی کنکور سراسری رتبه بندی معلمان شرط معدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • صلاح در لیورپول می ماند
  • صلاح در لیورپول می‌‌ماند
  • صلاح حرف آخرش را به لیورپول زد