Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:06:42 GMT

پنج فقره ساخت ‌و ساز غیرمجاز در جهرم تخریب شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۳۷۹

پنج فقره ساخت ‌و ساز غیرمجاز در جهرم تخریب شد

حسن زمانی چهارشنبه در حاشیه این تخریب‌ها اظهار کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰، یک فقره بنای غیرمجاز که به صورت دیوارکشی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در منطقه محمدآباد بود، قلع و قمع و اعاده وضع به حالت اولیه انجام شد.
وی با اشاره به شناسایی یک فقره تغییرکاربری غیرمجاز دیگر توسط ضابطین قضایی جهاد کشاورزی ادامه داد: این تغییر کاربری غیرمجاز از نوع احداث بنا و سکو به مساحت ۳۵۰ مترمربع در منطقه محمدآباد بود که با طرح پرونده در مراجع قضایی، پس از صدور حکم قطعی دادگاه مبنی بر قلع و قمع مستحدثات و با حضور مأمورین کلانتری و دستگاه های اجرایی عملیات تخریب انجام و برگشت وضعیت به حالت اولیه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی جهرم ادامه داد: همچنین سه فقره تغییرکاربری غیرمجاز بخش کردیان در مناطق باباعرب، چاه مروارید و تی‌چنگ به استناد تبصره ۲ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها تخریب و اعاده وضع به حالت اولیه صورت گرفت.
وی ضمن تأکید بر این امر که وظیفه ضابطین قضایی جهاد کشاورزی حفظ و حراست اراضی است، افزود: تلاش ما این است که به عنوان متولیان حراست از زمین با هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز برخورد کرده و مانع خدشه دار شدن امنیت غذایی کشور و مردم عزیزمان شویم.
وی با قدردانی از ضابطین قضایی و مأمورین کلانتری که در انجام احکام قضایی و تبصره ۲ ماده ۱۰ همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: با جدیت برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد خواهد شد و این رویه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه از همشهریان درخواست می‌شود پیش از هرگونه تغییرکاربری در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی اقدام به اخذ مجوزهای لازم کنند تا متضرر نشوند، ابراز کرد: همشهریان عزیز هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری شود.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی جهرم منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی جهرم وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی جهرم منابع طبیعی کاربری غیرمجاز تغییر کاربری جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل