Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:56:06 GMT

میرزا کوچک جنگلی تجزیه طلب نبود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۴۸۰

میرزا کوچک جنگلی تجزیه طلب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو معتضد عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در سالن همایش‌های برج میلاد با اشاره به دستیابی به موارد جدیدی در مورد میرزا کوچک اظهار کرد: دولت شوروی که آن موقع دم از دوستی می‌زد قرار بود تعداد زیادی کشتی به میرزا بدهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان مسیر سفر به اروپا بود و به همین دلیل هتل‌های خوبی در گیلان وجود داشت، ادامه داد: گیلان را نباید دست کم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزا جان و ناموس و مال گیلانی‌ها را از دست نیروهای لجام گسیخته روس نجات داد.

تاریخ نگار با اشاره به اینکه میرزا فردی خوش چهره و زیبا بود، اضافه کرد: در صحبت‌هایی که در خارج می‌شود عده‌ای بی سواد می‌گفتند میرزا می‌خواست ایران را تجزیه کند که این امر غلط است وی بسیار مؤمن و با نماز بود و جان مردم را نجات داد.

معتضد ادامه داد: قرارداد ۱۹۱۹ که انگلستان ما را وابسته کرد را فراموش نکنید اگر یک ایرانی در گیلان کشته می‌شد قانون کاپیتولاسیون اجازه نمی‌داد که محاکمه شود چون دادگاه ما را قبول نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه میرزا کمونیست نبود و روایت‌هایی که توسط خارج نشینان گفته می‌شود دروغی بیش نیست، تصریح کرد: تمام مردم ایران نظر نیک به شوروی داشتند ولی اینها به محیط مسلط می‌شوند کودتا می‌کنند و میرزا را به سمت گوراب زرمیخ فراری می‌دهند.

معتضد با بیان اینکه مردم گیلان بسیار دیندار و متعصب هستند و میرزا در برابر عده‌ای که می‌گفتند سربازان روس باید در خانه‌های گیلانیان بخوابند ایستاد، ادامه داد: میرزا یک رهبر به تمام معنی ایرانی و مسلمان بود و می‌گفت چرا باید مردم را اعدام‌کنید و نباید به خارجی تکیه کرد.

تاریخ نگار با تاکید بر اینکه میرزا هیچ وقت تجزیه طلب نبود، اضافه کرد: در برخی افراد بی سواد که اطلاعات بچگانه دارند اظهار نظر می‌کنند میرزا از قدرت و یکپارچگی ایران دفاع کرد و هدف او این بود که ایران مستقل شود.

وی تاکید کرد: میرزا در دل مردم ایران است چون عاشق ایران بود و در دل مردم ایران جا دارد.

کد خبر 5578606

منبع: مهر

کلیدواژه: خسرو معتضد کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی تاریخ معاصر استان گیلان هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین گناوه خراسان رضوی اردبیل سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار (فیلم)
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند