Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفا بر تکلیف و وظیفه فنی خود متمرکز شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان طی مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام گزارشی از از گفت‌وگوهای امروز خود با وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت: برای سفری کوتاه و ماموریتی مهم در روسیه به سر می‌برم. مورد اولی که از بخش‌های مهم این سفر به حساب می‌آید پیام یکی از سران کشورهای اروپایی برای آقای دکتر رییسی است که از ایران خواسته شده در موضوع اوکراین ورود کرده و برای توقف جنگ مساعدت کند. در این مورد در خصوص مباحث انسانی و از جمله آزادی اسرای اوکراینی نیز گفت‌وگو شد.

وزیر امورخارجه افزود: هدف دیگر از سفرم به روسیه، مربوط به پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران و مسائل دوجانبه از جمله مناسبات اقتصادی و تجاری بود. تجار و بازرگانان دو کشور زمینه همکاری مناسبی را یافته‌اند و بخش دولتی در بسترسازی کار سهم مهمی دارد. بنا شد حجم مبادلات افزایش پیدا کرده و ارتباطات در همه جوانب حفظ و گسترده‌تر شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که در مورد تحولات افغانستان، یمن ، لیبی، سوریه، عراق، فلسطین و قفقاز هم رایزنی شد.

وی نوشت: همچنین بخشی از مذاکرات، مربوط به توافق در خصوص رفع تحریم‌ها بود. این نکته را هم در کنفرانس خبری مشترکم با آقای لاوروف تاکید کردم که همکارانم با دقت و سرعت ممکن در حال بررسی متن هستند و تکرار کردم که ما برای رسیدن به توافقی قوی و پایدار دارای حسن نیت هستیم.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: البته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفا بر تکلیف و وظیفه فنی خود متمرکز شود. برای ایران قابل قبول نیست که پس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام مجددا شاهد برخی از دیدگا‌ه‌های سیاسی و اتهامات بی‌اساس آژانس باشیم.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه امیر عبداللهیان آژانس بین المللی انرژی اتمی وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا