Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: در آستانه اربعین هستیم و مصائب شهادت سرور آزادگان، خانواده و یارانش را یادآور می‌شویم.

وی گفت: در این ایام پر از احساس وفاداری و عشق به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم همه برادران و رهبران سیاسی را به مصیبت وارد شده به حسین (ع) سوگند می‌دهم که سکوت سیاسی و رسانه‌ای اعلام کرده و گفتمان معتدلی را در پیش بگیرند که عامل اتحاد باشد و مانع از تفرقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از آنها می‌خواهیم که از اظهارات نفرت انگیز و کینه توزانه خودداری کنند و در این ایام فقط درباره پیام حسین علیه السلام در برابر ظلم و تجاوز و سرپیچی از ظالمان صحبت کنند.

العامری افزود: همه تلاش‌ها برای آماده سازی مقدمات برگزاری موفقیت آمیز این زیارت مقدس، آرامش روحی و بازگرداندن اعتماد و محبت بین فرزندان امت واحده، بسیج شوند و ان شاء الله به برکت خون پاک حسین(ع) بر این حوادث و پیامدهای دردناک و غم انگیز آن فائق خواهیم آمد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که طی دو روز اخیر بیانیه‌های متقابلی میان افراد نزدیک به جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعی درپی یورش طرفداران صدر به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز در مرکز بغداد رد و بدل شد و در نهایت حامیان جریان صدر درپی درخواست مقتدی صدر، رهبر این جریان برای خروج از منطقه سبز بغداد، از این منطقه خارج شدند.

حامیان صدر پس از آن خروج از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند که رهبر این جریان در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاقات پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

 مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از جریان صدر تبری می‌جوییم.»

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من از اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

مقتدی صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و "طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه دستکم ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند."

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هادی العامری اربعین منطقه سبز بغداد منطقه سبز کناره گیری عقب نشینی مقتدی صدر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود