Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:30:30 GMT

نایب قهرمانی پسران هندبالیست ایران در آسیا

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۱۴۹

نایب قهرمانی پسران هندبالیست ایران در آسیا

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه تیم هندبال نوجوانان ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۶ بر ۲۲ مقابل کره جنوبی تن به شکست داد و عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به دست آورد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ به سود کره‌جنوبی به اتمام رسید.

نوجوانان ایران که با شایستگی با همراهی کادر فنی مجرب خود به دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافته بودند با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم  هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نوجوانان در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه ۶۴ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

 در سومین دیدار خود با نتیجه ۳۵ بر ۲۳ ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شدند.

اما شاهکار اصلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقم خورد که مقابل عربستان از شانس‌های اصلی قهرمانی این مسابقات در یک ماراتن ۸۰ دقیقه‌ای با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به پیروزی رسیدند.

در سوی دیگر میدان تیم نوجوانان کره‌جنوبی قرار دارد که بدون شکست به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسیده است. کره‌جنوبی در نخستین دیدار خود با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ مقابل ایران به پیروزی رسید، در دومین دیدار ۳۹ بر ۲۲ برابر بحرین به برتری رسید، در سومین دیدار ۵۵ بر ۲۳ هند را شکست داد و در چهارمین و آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه ۳۹ بر ۲۱ مقابل ازبکستان پیروز شد.

کره‌جنوبی سپس ۲۳ بر ۲۱ مقابل ژاپن پیروز شد و به دیدار فینال راه پیدا کرد.

با کسب این قهرمانی کره جنوبی با سه عنوان قهرمانی، پر افتخارترین تیم هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شد.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ۱۸ بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دادند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروزاه‌بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند.

تیم هندبال نوجوانان ایران پیش از این با رسیدن به مرحله نیمه نهایی سهمیه مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ با کسب کرده بود.

منبع: فدراسیون هندبال برچسب‌ها کره‌ جنوبی تیم ملی هندبال مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون هندبال هندبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی تیم ملی هندبال مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی تیم ملی هندبال مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون هندبال هندبال رقابت های قهرمانی آسیا هندبال نوجوانان ایران مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نهایی رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا ساعت ۱۴:۳۰ فردا یکشنبه میان دو تیم تیم ملی ایران و تایلند برگزار می شود.

به همین منظور کیومرث هاشمی وزیر وزش امروز شنبه راهی تایلند می شود تا از نزدیک تماشاگر رقابت شاگردان وحید شمسایی در دیدار فینال باشد.

تیم ملی فوتسال با غلبه بر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مجوز حضور در فینال این مسابقات را به دست آورد. این تیم پیش از این و با صعود به مرحله نیمه نهایی صاحب سهمیه جهانی هم شده بود.

کد خبر 6089626

دیگر خبرها

  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • یوونتوس ۰ - ۰ میلان/ روسونری نایب قهرمانی را حفظ کرد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند: هدف ما قهرمانی است
  • کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند