Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «عامر البیاتی» سخنگوی رسمی دارالافتای عراق تلاش‌ها و کمک ایران برای جلوگیری از فتنه در عراق را ارج نهاد و بر لزوم گفت‌و‌گوی تمام طرف‌های عراقی تأکید کرد.

سخنگوی دارالافتای عراق در گفت‌و‌گو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس ضمن تشکر از تلا‌ش‌های دولت و مردم ایران اظهار داشت: «برخی طرف‌های خارجی مداخله کردند و این دخالت‌ها به نفع مردم عراق نبود؛ اما جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد و همچنان این تلاش‌ها از طریق خطوط دیپلماتیک ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حوادث عراق را پیگیری کرد و این کشور خواهان خاموش کردن آتش این فتنه و خاموش کردن آتشی است که تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.»

شیخ عامر البیاتی در ارتباط با عمیق‌ترین راه‌حل برای ناآرامی‌های عراق نیز بیان کرد: «راهکار سریع در عراق و خروج این کشور از هرج و مرج، ناآرامی‌ها و عدم امنیت در این کشور و به‌ویژه در قلب بغداد عزیز این است که همگی دور میز گفت‌وگو، مذاکره و رایزنی بنشینند و با پیروی از قانون اساسی  عراق و همچنین مرجعیت راهکارهایی اساسی ارائه کنند.»

احزاب سیاسی در عراق پس از اعلام نتیجه انتخابات در اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به امروز موفق نشده‌اند در این کشور دولت جدید تشکیل دهند. 

اوضاع عراق طی این مدت و به‌ویژه در هفته‌های گذشته پس از تظاهرات آشوبگران حامی جریان صدر متشنج شد. حامیان جریان صدر پس اعلام‌کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر این جریان به نهادهای دولتی عراق تعرض کردند و برخی از ساختمان‌ها را تحت اشغال خود درآورند که این اقدام در نهایت به درگیری با نیروهای امنیتی عراق منجر شد.

در پی این درگیری‌ها، ۳۰ نفر کشته و حدود ۷۰۰ از جمله ده‌ها نیروی امنیتی عراقی مجروح شدند. پس از تشدید ناآرامی‌ها، رهبر جریان صدر، بعدازظهر روز گذشته، در یک سخنرانی از مردم عراق عذرخواهی کرد و با تعیین‌ ضرب‌الاجلی یک‌ساعته خواستار خروج فوری حامیان این جریان از «منطقه سبز» بغداد شد.

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر، حامیان این جریان بلافاصله منطقه سبز را ترک کردند و اوضاع در عراق تقریبا به حالت عادی بازگشت.

گفت‌و‌گو: معصومه فروزان

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران فتنه در عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست

زآهم آتش به خانه افتاده ست وز دل این یک زبانه افتاده ست   اشکم ازخانه بس که بیرون ریخت رخنه در آستانه افتاده ست   ازدو چشمت که شوخ و فتنه گرند فتنه ها در زمانه افتاده ست   قصد تو آزمودن تیغ است قتل عاشق بهانه افتاده ست   زان میان در کمر نشانی نیست سخنی درمیانه افتاده ست   نیست آن شاخ گل که بلبل را شعله درآشیانه افتاده ست   جامی از باده صبوح بماند بس که مست شبانه افتاده ست کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری امروز با جامی: حریفان باده‌ها خوردند و رفتند امروز با جامی: پدری با پسری گفت به قهر

دیگر خبرها

  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار