Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:27:51 GMT

مرکز فروش اسانس زیره سیاه و خواص آن در بارداری

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۶۰۵

مرکز فروش اسانس زیره سیاه و خواص آن در بارداری

گیاه زیره می تواند بر روی عملکرد مغز هم تاثیر مثبتی بگذارد و همچنین آهنی که در گیاه زیره وجود دارد کمک زیادی به درمان کم خونی در بعضی از افراد دارد.

همچنین استفاده از این اسانس بر روی عملکرد قلب تاثیر مثبتی گذاشته و حتی در درمان بیماری اسپاسم بسیار مفید می باشد. برای افرادی که مشکل مشکل دفع ادرار دارند یا از سنگ کلیه رنج می برند و یا افرادی که فشار خون نامنظم دارند، بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاه زیره می تواند بر روی عملکرد مغز هم تاثیر مثبتی بگذارد و همچنین آهنی که در گیاه زیره وجود دارد کمک زیادی به درمان کم خونی در بعضی از افراد دارد.

می توان گفت ترکیبات اسانس زیره سیاه از نتیجه تقطیر با بخار آب انواع میوه های خشک و حتی رسیده که به صورت آسیاب شده در می آید، و باید به صورت اسانسی شفاف، بدون رنگ تا نهایت رنگ کهربایی باشد، زیره سیاه معمولا یک ساله یا دو سال است که ریشه گیاه پخته شده تا اسانس از آن خارج شده و ترکیبات آن بستگی به سن گیاه هم دارد.

طبق روال قیمت اسانس زیره سیاه بسته به میزان خالص بودن متغیر است و در بازار های مختلف ثابت نمی باشد و طعم دهنده ای که برای زیره سیاه استفاده می شود با توجه به کاربردی که این نوع محصول دارد در درجه های مختلف می باشد و میتواند در جاهای مختلف به کار برده شود. از جمله صنایع دارویی، صنایع بهداشتی و صنایع خوراکی و طی استفاده هایی که از این اسانس می شود بیشتر جنبه خوراکی دارد.

زیره سیاه در بارداری

استفاده از داروهای گیاهی در همه ی عرصه های زندگی امکان پذیر است و در دوران بارداری نیز می توان از زیره سیاه استفاده کرد، اما بهتر است این کار با نظر پزشک انجام شود، البته  در دوران بارداری باید از انواع دمنوشها کمتر استفاده شود و یا این که  مصرف آنها خیلی محدود باشد تا مشکلی برای جنین به وجود نیاید.

پزشکان طب سنتی اسانس زیره سیاه را به بسیار مناسب می دانند و توصیه می کنند مادرانی که تازه زایمان کرده اند، مصرف زیره سیاه را در دستور کار قرار دهند، آنها دارای خاصیت لاکتوژن هستند و باعث دردوران شیردهی باعث می شوند که شیر مادر جریان  داشته باشد و افزایش یابد.

مصرف انواع داروهای گیاهی را به صورت پودر در دیگر مواد غذایی انجام می شود و می توان آنها را به صورت تر نیز مورد استفاده قرار داد و همچنین انواع  دمنوشها را مانند زیره سیاه در بارداری مورد برای رشد جنین استفاده کنید.

زیره سیاه از بین برنده نفخ مادر و کودک است، زیرا هر آنچه که مادر می خورد، از طریق شیردهی به کودکان می رسد، در نتیجه  مصرف زیره سیاه نیز باعث از بین رفتن نفخ مادر و کودک می شود و دل دردهای آنها تسکین پیدا می کند و  برای خانمها بسیار مفید می باشد و مصرف آنها باعث تنظیم قائدگی می شود و سردی رحم را از بین می برد، همچنین  باعث افزایش قدرت باروری می گردد.

نکاتی برای با خرید وفروش زیره سبز فله و عمده

یکی از نکاتی که کشاورزان زیره باید در نظر داشته باشند این است که به نسبتی که زیره پاک شده و تمیز شده باشد یعنی کاه، خاک ونیم دانه نداشته باشد و تمام زیره ها دانه ی کامل باشند، به قیمت هر کیلو زیره اضافه میشود. پس کشاورزان عزیز میتوانند با رعایت این نکته فروش بالاتر و بهتری داشته باشند.

مرغوب ترین زیره سیاه درجه یک متعلق به حوالی کرمان و بعضی از مناطق سیستان بلوچستان، مشهد و جنوب خراسان میباشد وبهترین زیره ی مرغوب را برای صادرات به دنیا متعلق به این شهرهاست. اما همچنان مردم زیره مرغوب و اعلا را زیره ی کرمان و سبزوار میدانند.

یکی از راهنمایی هایی که در زمینه فروش زیره سیاه و فلفل سیاه میشود این است که خریدارن فله زیره سبز میتوانند زیره با ۶۰ درصد خلوص را تهیه کنند.

برای خرید زیره سیاه باید نهایت دقت به عمل آید چرا که امکان دارد زیره سبز را تفت دهند تا مقداری تیره تر گردد و به عنوان زیره سیاه به فروش برسانند یا زیره سبز را رنگ کنند و به جای زیره سیاه بفروشند.

یک راهنمایی دیگر برای خرید زیره سیاه این است که زیره را از وسط بشکنید تا رنگ واقعی آن را مشاهده کنید. از دیگر ویژگی های زیره سیاه اعلا و درجه یک، تندی عطر آن است و همچنین تمیزی زیره سیاه نشان دهنده ی مرغوب بودن این گیاه بسیار معطر است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها مشهد کرمان رپرتاژ آگهی مصرف ادویه جات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کرمان رپرتاژ آگهی مشهد کرمان رپرتاژ آگهی مصرف ادویه جات گیاه زیره زیره سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید روزه از نظر هوش مصنوعی (فیلم) فواید شگفت انگیز سیب برای پوست (فیلم) فواید مصرف تخم شربتی در ماه رمضان (فیلم)

دیگر خبرها

  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس