Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:08:28 GMT

محور خوی-حمزیان-چایپاره تعریض می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۸۰۲

محور خوی-حمزیان-چایپاره تعریض می‌شود

عادل نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به علاقه مردم به استفاده از جاده غیر رسمی خوی-حمزیان-چایپاره اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته، این جاده بسیار مهم در ردیف اعتبار ملی قرار گرفته و به زودی تعریض می‌شود.

وی افزود: محور خوی-حمزیان-چایپاره یکی از جاده‌های استراتژیک بوده که به موازات جاده بازرگان-خوی می‌تواند ایفای نقش کرده و در شرایط سخت و بحرانی از دیدگاه پدافند غیرعامل، یکی ازجاده‌های امن و مطلوب به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوی و چایپاره با اشاره به مزایای محور خوی-حمزیان-چایپاره بیان کرد: این محور فاصله خوی تا بازرگان را حدود ۵۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و از همین‌رو می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و مردم هم به‌دلیل کوتاهی مسافت، علاقه زیادی برای سفر از این محور دارند.

نجف‌زاده با بیان آخرین جزئیات این محور استراتژیک تصریح کرد: در سال اخیر و با تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم که نظر مساعد وزیر راه را جلب کرده و در کمیسیون‌های تخصصی وزارت راه، ماده ۲۳ اعطای ردیف اعتبار ملی به این پروژه مصوب شده و هفته قبل رسماً به سازمان برنامه‌وبوجه ابلاغ شد.

وی با انتقاد از پیشرفت کند تعریض محور خوی-حمزیان-چایپاره در سال‌های گذشته اظهار کرد: این محور قبلاً در ردیف اعتبار استانی قرار داشت که با توجه به کمبود بودجه و بخصوص در ردیف عمرانی، حدود دو کیلومتر تعریض شده بود که امیدواریم ان‌شاء‌الله با قرار گرفتن در ردیف اعتبار ملی، این جاده استراتژیک به‌زودی تعریض و به اتمام برسد.

شایان ذکر است که محور خوی-حمزیان-چایپاره به‌دلیل نزدیکی به دو شهر خوی و چایپاره و همچنین قرار گرفتن روستاهای بسیار زیادی در این مسیر و نیز تکیه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در آنکه یک مکان تقریحی-گردشگری است، این محور به‌طور گسترده مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد که به‌دلیل وجود پیچ‌های خطرناک و نیز عرض کم، مستلزم توجه جدی مسئولین به این محور است.

کد خبر 5578694

منبع: مهر

کلیدواژه: عادل نجف زاده مجلس شورای اسلامی راهسازی هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین گناوه اردبیل خراسان رضوی سانحه تصادف ردیف اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز