Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:00:41 GMT

نفرآباد با ساخت یک طبقه اضافی جان می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۹۴۱۸

نفرآباد با ساخت یک طبقه اضافی جان می‌گیرد

شهردار منطقه ۲۰ در مورد برنامه های شهرداری برای احیاء دوباره محله نفرآباد توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت وگو با ایسنا، در مورد مصوبه کمیسیون ماده ۵ در مورد محله نفرآباد گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، شهردار تهران تاکید داشت که مشکل بافت های پیرامونی حرم عبدالعظیم حل شود و یکی از این مناطق که ۱۳ هکتار در مجاورت حرم قرار دارد؛ محله نفرآباد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محله نفرآباد یکی از مناطق قدیمی و ریشه دار شهر تهران

وی با بیان اینکه محله نفرآباد یکی از مناطق قدیمی و ریشه دار شهر تهران است که در دهه های گذشته دچار فرسودگی شدید شده بود بگونه ای که بخش زیادی از این محله خراب شده است، افزود: براساس طرح شهری محله،  مردم بلاتکلیف بودند چراکه مجوز ساخت سه طبقه برای این محله داده می شد اما به دلیل هزینه های بالای ساخت و ساز، ساخت سه طبقه مقرون به صرفه نبود و اهالی محله انتقادات و مشکلات خود در این زمینه به نمایندگان شورا، مجلس، مدیران شهری و... منتقل کردند که نهایتا سازمان نوسازی شهرداری تهران،طرح شهری را مجددا بررسی کرد و در این راه با مدیران سازمان میراث فرهنگی جلساتی برگزار شد تا مشکلات مردم محله رفع شود که خوشبختانه جلسات و بررسی ها نتیجه داد.

اعطای تسهیلات بانک های  اطراف حرم برای توسعه نوسازی

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به موافقت ساخت یک طبقه اضافه برای این محله گفت: خوشبختانه این مهم در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد و یک طبقه بیشتر در این محله ساخته خواهد شد و همچنین بحث اعطای تسهیلات بانک های  اطراف حرم برای توسعه نوسازی در دستور کار قرار گرفته است و این در حالی است که سازمان نوسازی، ۵ پروژه مسکونی در این محله پیش بینی کرده و همچنین ساخت دو پروژه پارکینک محلی،  یک پروژه زائر ساز  و زورخانه با کمک آستان و... برای احیا دوباره این محله در دستور کار قرار دارد.

ناظم رضوی با تاکید بر اینکه برنامه های محتلفی برای نفرآباد داریم تا این محله دوباره جان بگیرد، افزود: خط شش مترو در این محله توسعه خواهد یافت و همچنین با آبفا مذاکره شده و در حال طراحی شبکه فاضلاب هستند تا مشکل فاضلاب خانگی و روان آبهای این محله نیز حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محله نفراباد شهرداري تهران شهر ری شهرداری منطقه 20 محله نفرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود