Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:25:14 GMT

پای زیارت اولی‌ها به سفر کربلا باز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۹۶۰۵

پای زیارت اولی‌ها به سفر کربلا باز شد

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، کاروان‌های مختلف از گوشه و کنار خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

یکی از جلوه‌های زیبای اعزام زائرین، رفتن زیارت اولی‌ها به کربلای معلی است.

کاروان منتظران ظهور با بیش از ۴۰۰ زائر که بخشی از آن‌ها زیارت اولی هستند به بهشت روی زمین اعزام شدند تا در زیارت اربعین حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل هایی که برای کربلا پر می کشد

یکی از زیارت اولی‌های خراسان جنوبی گفت: دفعه اولی است که به کربلا می‌روم و شوق و اشتیاق زیادی برای این سفر داشتم تا امام حسین (ع) مرا بطلبد.

او افزود: هنوز جسممان به کربلا نرسیده روحمان در بین الحرمین است و خود را در بین دو حرم تصور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

کارهایی که قبل از حضور در پیاده‌روی اربعین باید انجام دهید

یکی دیگر از زائران نیز بیان کرد: برای امدادرسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به عراق می‌روم و خدمات دارویی و امدادی را ارائه خواهیم کرد.

او گفت: امیدوارم در این سفر بتوانم آنچه را که جزو رذایل است ترک کنم و بدون آلودگی روحی و جسمی به وطن بازگردم و زدودن ناپاکی‌ها توفیقی است که باید حاصل شود.

اعزام زیارت اولی ها و امدادگران به عراق

موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی گفت: ۲۰۵ زائر اولی از استان به عتبات عالیات اعزام شدند.

او افزود: این افراد از سه طریق خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد و هلال احمر به صورت رایگان و به مدت ۱۰ روز به عراق سفر می‌کنند.

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: ۳۰ امدادگر از هلال احمر خراسان جنوبی برای امدادرسانی به زائران به عراق اعزام شدند.

او گفت: علاوه بر این ۴ دستگاه آمبولانس نیز در عراق مستقر بوده و خدمات رسانی انجام می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر اربعین حسینی زیارت اولی زیارت اولی ها خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو، به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و روند اعزام زائران تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت کلید می‌خورد، به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است و اینکه این ارز چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه نرخ و قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟

نرخ ارز زائران را بانک مرکزی اعلام می‌کند

ایمان شمسایی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 749156

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم