Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:04:53 GMT

آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۹۷۷۰

آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است.

محمدصادق معتمدیان در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود : با توجه به اینکه آموزش مطلوب و کیفی اساس توسعه هر منطقه بوده آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برقراری عدالت منطقه ای و آموزشی در استان دارای اهمیت است، بیان کرد: در داخل شهر ارومیه مدارسی سه شیفته فعال هستند که برخی ها حتی به صورت کلاسهای کانکسی اداره می شوند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند که وضعیت سرانه آموزشی نامطلوبی دارند و این موضوع نیازمند مدیریت است تا بحث عدالت آموزشی را در توزیع امکانات محقق کنیم.

جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام است که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند،  افزود: استان آذربایجان غربی در دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان ایران اسلامی همواره پیشرو بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، وی اظهار کرد: با وجود کمبود ۶۰۰۰ نفر نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان، تلاش خواهد شد این کمبود به طرق مختلف تا آغاز سالتحصیلی جبران شود و در اول مهر کلاسی بودن معلم نخواهد بود.

وجود ۲۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

جنگی از مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان که عمدتاً از عواقب شیوع بیماری کرونا است، وجود ۲۰هزار تارک و بازمانده از تحصیل  اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به جذب بازماندگان از تحصیل اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان. تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان به ترتیب ۳ سانتیمتر فضای بسته ورزشی و ۱۲ سانتیمتر فضای ورزشی باز می باشد که نسبت به میانگین کشوری بسیار ناچیز است.

جنگی خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۱متر مربع برای هر دانش آموز است که نبست به میانگین کشوری با ۵.۲ سانتیمتر پایین تر است.

وی افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری فضای آموزشی، باید ۴۵۰۰کلاس درس در استان آذربایجان غربی احداث شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازمانده از تحصيل سرانه فضاي آموزشي سرانه فضای آموزشی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است