Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان یزد گفت: ایجاد روحیه امید و جلب اعتماد مردم اولویت دستگاه قضا در یزد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در دیدار رئیس کل دادگستری استان یزد با کارکنان قضائی و قضات استان، اظهار داشت: استان یزد با وسعت 131 هزار کیلومتر مربع، 4 و شش دهم درصد کشور را فرا گرفته و جمعیتی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یزد رتبه اول تولید کاشی و سرامیک و رتبه دوم صنعت نساجی کشور را دارد تصریح کرد: تبدیل شدن یزد به قطب صنعتی موج مهاجرت کارگران غیربومی را به یزد سرریز کرده و این استان را به عنوان سومین استان مهاجرپذیر کشور تبدیل کرده و این موضوع بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی یزد تاثیر خاصی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بی تردید هم خواست مردم و هم باور مسئولان استان همان چیزی است که مقام معظم رهبری از همه مدیران بارها مطالبه کردند که آن مجاهدت، و مقابله با یاس و سیاه‌نمایی است.

دهشیری بیان کرد: استان یزد در سال‌های اخیر با وجود همه مشکلات یا مسائلی که مردم مانند نقاط دیگر کشور با آن مواجه هستند، به لطف الهی هیچ گاه شاهد چالش و اعتراض ساختار شکن و مخالف امنیت نبوده است.

رئیس قوه قضائیه وارد یزد شداستراتژی جامع دستگاه قضا مبارزه همه‌جانبه با جرائم خشن است
وی با بیان اینکه استان یزد همچنان در بسیاری از حوزه‌ها سر خود را بالا گرفته و رعایت هنجارهای قانونی و شرعی از سوی مردم در این استان منجر به غلبه بر هنجارشکنی شده تصریح کرد: این موضوع مهم به دلیل همراهی و بصیرت مردم و هماهنگی و تلاش مسئولان استان است.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ عمومی و سبک زندگی، توسعه صنعتی و اقتصادی به واسطه ماهیت آن گاهی به فرهنگ آسیب می‌رساند که متاسفانه استان یزد هم از این موضوع بی‌نصیب نبوده است.

دهشیری با تاکید بر اینکه دستگاه قضا معتقد است، چنانچه در توسعه اقتصادی استان از توجه به سرمایه‌های اصیل خود غفلت کنیم قطعا آسیب خواهیم دید، افزود: در بحث تعامل و همراهی مدیران استانی همان گونه که بسیاری از جلسات کلان کشوری در جلسات سران قوا برطرف می‌شود، در یزد هم در پرتو تعامل خوب، تمام مشکلات و مسائل با اجماع و بدون تبعات و تحمیل هزینه برای نظام و با سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد و رویه حاکم بر مدیریت استان به ویژه دستگاه قضایی، رویه‌ای مطالبه‌گری است.

وی ادامه داد: پیگیری فوری سانحه قطار مشهد به یزد و پیگیری بارندگی و سیلاب ماه‌های اردیبهشت و مرداد موید این موضوع است که می‌توانست منجر به مشکلات جدی شود ولی با این پیگیری سریع بدون کوچکترین حاشیه‌ای برطرف شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد ایجاد روحیه امید و جلب اعتماد مردم در اولویت مسئولان است و معتقدیم که باید سرمایه‌های اجتماعی، نخبگان و اقشار مختلف مردم را در راه تعالی نظام استفاده کنیم تا توطئه‌های دشمنان ناکام بماند.

دهشیری افزود: میزان کشفیات و دستگیری متهمان و مجازات بازدارنده صورت گرفته موید هوشیاری بسیار خوبی است که در استان یزد برای مقابله با قاچاق مواد مخدر وجود دارد و همین موضوع منجر به کشف مقادیر بسیار زیادی مواد و جلوگیری از انتقال آن شده است.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان یزد دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است