Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از اقدام قاطع دستگاه قضا در برخورد با شکار غیرمجاز در استان مرکزی خبر داد و گفت: شکارچی مجرم هفتاد قله بازداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از اراک، در یکی دو روز پیش بود که فیلمی در فضای مجازی در استان مرکزی دست به دست می‌شد که در آن یک شکارچی در حالی که یک راس بز کوهی را در منطقه شکار ممنوع هفتاد قله اراک که زیستگاه این جانور است شکار کرده و در مقابل دوربین تصویربرداری با خوشحالی به تشریح سلاح شکاری خود می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هنوز هیچ مسئول حوزه محیط زیست و حتی فعالان زیست محیطی استان اظهارنظری نکرده و در قبال این مسئله سکوت اختیار کرده بودند که رئیس کل دادگستری استان مرکزی به موضوع قاطعانه واکنش نشان داده و از عزم جدی دستگاه قضایی در استان مرکزی در برخورد با این فرد و شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین از پیگیری موضوع به صورت جدی، قاطع و بدون اغماض از سوی دادستان مرکز استان مرکزی خبر داد و اعلام کرد: دستگاه قضایی هیچ اغماض و چشم‌پوشی در قبال جرائم ندارد و در راستای وظایف قانونی خود با قاطعیت ورود کرده و برخورد قانونی و قضایی با شکارچیان غیرمجاز و اشخاصی که با وقاحت، از اقدام ناشایست و غیرانسانی خود عکس و فیلم تهیه می‌کنند را خواهد داشت، در استان مرکزی نیز تا به امروز در برخورد با جرم و تخلف هیچ چشم‌پوشی یا اغماضی نبوده است.

برخورد ‌قضایی با شکارچی یک راس بز کوهی در هفتادقله 4 گروه شکارچی غیرمجاز در مناطق حافظت شده کاشان دستگیر شدند

با گذشت حدود 24 ساعت از صحبت رئیس کل دادگستری استان مرکزی "حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی" در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به موضوع شکار غیرمجاز اظهار داشت: فیلمی که توسط شکارچی مجرم در فضای مجازی مبنی بر شکار در منطقه شکار ممنوع هفتاد قله منتشر شد با سرعت عمل و قاطع دادستانی استان مورد پیگیری جدی قضایی قرار گرفت.

وی افزود: در روند پیگیری صورت گرفته با توجه به اینکه مجرم در خارج از استان حضور داشت طی یک دستور قضایی و اقدامات قانونی به عمل آمده وی به منظور انجام روند قانونی پرونده به استان منتقل شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مجرم با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات از نام برده همچنان ادامه دارد تا روند رسیدگی به این پرونده به صورت قاطع از سوی دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: محیط زیست از حوزه‌های مهم جامعه و مورد اهمیت مردم است که دادگستری استان مرکزی در این سال‌ها در مسائل محیط زیستی همچون آلودگی هوا اقدامات فعال و در عین حال اصلاحی زیادی داشته است.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مرکزی استان مرکزی هفتاد قله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان