Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاهوتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال ۳۴ هزار تن و امسال ۱۰ هزار تن نهاده کشاورزی کود با مشارکت ۶۶ کارگزاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد بین بهره برداران توزیع شده است.

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:تاکنون ۶۰درصد از هدف گذاری ابلاغی توزیع کود در سال جاری محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: به منظور تامین کود در کمترین زمان ممکن تعداد مبادی تامین این نهاده کشاورزی مهم در استان امسال افزایش چشمگیر یافته است.

لاهوتی تصریح کرد: در حالی که سال گذشته ۹۵ درصد از کود مورد نیاز استان از شهرستان مرودشت تامین می شد امسال پتروشیمی مسجد سلیمان،بندر امام،بندر عباس و لردگان به مبادی خرید کود استان افزوده شده است.

وی  تاکید کرد: در زمان حاضر۹ هزار تن کود در  استان ذخیره شده است. 

وی بیان کرد: به منظور شفافیت در توزیع ۸۰ در صد از میزان کود توزیع شده با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بصورت قانونمند بین کشاورزان بر اساس نیاز توزیع شده است.

لاهوتی با اشاره به تشکیل کمیته پایش کود استانی و شهرستانی  اضافه کرد: این طرح در راستای کنترل و نظارت بر روند توزیع نهاده‌های کشاورزی و جلوگیری از توزیع کود شیمیایی خارج از شبکه اجرا شد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و نظارت بیشتر در سال های اخیر عاملیت تعدادی از کارگزاری های متخلف نهاده‌های کشاورزی استان لغو و تعدادی نیز جریمه شدند.

وی بیان کرد: تیرماه امسال همایشی در استان برگزار و ۹ شرکت به عنوان تولیدکنندگان شاخص کشور به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

لاهوتی تاکید کرد: این همایش با هدف آشنایی با تولیدات نوین و خرید بدون واسطه این نهاده کشاورزی مهم در استان برگزار شده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان