Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@03:14:41 GMT

کمیل قاسمی بعد از ۱۰ سال به مدال طلای المپیک رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۲۷۲

کمیل قاسمی بعد از ۱۰ سال به مدال طلای المپیک رسید

مدال طلای کشتی آزاد وزن ۱۲۰ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بعد از گذشت یک دهه امروز (پنجشنبه) طی مراسمی به طور رسمی به «کمیل قاسمی» اهدا شد.

به گزارش مشرق، سالن شهید صدرزاده فدراسیون کشتی ۱۰ کاشی ارزشمند منقش به تصویر طلایی‌های ورزش کشتی در ادوار المپیک را در خود جای داده است. تصاویری از امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، عبدالله موحد، رسول خادم، علیرضا دبیر، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی بر دیوار نقش بسته که تصویر «کمیل قاسمی» به عنوان یازدهمین کشتی‌گیر طلایی در المپیک در کنار این بزرگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان سفر سه روزه وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک ایران در تیر ماه امسال به لوزان سوئیس، مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، به مسئولان ارشد ورزش ایران تحویل شد.

گفتنی است پس از تایید مثبت بودن تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» ازبکستانی و «داوید مادزمانشویلی» از گرجستان نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک ۲۰۱۲  لندن، کمیته بین‌المللی المپیک رسما و به طور مشترک «کمیل قاسمی» و «بلال ماخوف» روسی را به‌ عنوان مردان طلایی این وزن معرفی کرد.

اعلام مدال طلای مشترک قاسمی به همراه آزادکار روسی در حالی بود که پیش از این ادعا می‌شد که طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی این مدال تنها به نام کمیل قاسمی ثبت شود. قاسمی به همراه بلال ماخوف روسی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال برنز مشترک را کسب کرده بودند. البته پیش از قطعی شدن دوپینگ تایمازوف، مادزمانشویلی به دلیل دوپینگ محروم و مدال نقره او به ماخوف روس رسیده بود. از نکات بارز این تصمیم آن بود که مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن در این وزن حذف شد و «دولت شعبان بای» قزاق و «دلاگنف» آمریکایی نیز به مدال‌های برنز مشترک رسیدند.

مراسم اهدای مدال طلای المپیک کمیل قاسمی صبح امروز (پنجشنبه) و با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس جدید کمیته ملی المپیک،   نماینده مردم جویبار در مجلس، رضا صالحی‌امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رییس فدراسیون و جمعی از قهرمانان و ملیپوشان کشت در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

با کسب مدال طلا توسط کمیل قاسمی، تعداد مدال های طلای کسب شده توسط کشتی ایران در المپیک‌ها به عدد ۱۱ رسید.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت المپیک طلای المپیک کمیل قاسمی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت المپیک ۲۰۱۲ لندن کمیل قاسمی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، یک ساعت جیبی متعلق به ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک در جریان حراج اشیای به جا مانده از این کشتی به قیمت ۱.۱۷ میلیون پوند معادل یک میلیون ۳۸۰ هزار یورو فروخته شد و برآوردهای پیش‌فروش را شکست.

با قیمت یوروی ۶۶ هزار تومانی این مبلغ حدود ۹۱ میلیارد تومان است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900724

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید