Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@17:20:15 GMT

 رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۴۸۵

 رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم در تلاش است تا در حوزه سینما از آن رونمایی کند، مدرن‌سازی سینماها و بهره‌مندی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر از این نعمت است. اقدامی که طی روزهای گذشته توسط معاون فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز تائید شد تا نهضت سالن‌سازی این‌بار در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌ها ، تعداد شهرهایی که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و از نعمت سینما محروم هستند، ۷۳ شهر است و اگر این شهرها، تا پایان سال آینده، دارای سینما شوند، اتفاق بسیار خوبی در حوزه سخت‌افزاری سینما رخ خواهد داد.

۵ راهکار طلایی برای نجات گیشه سینمای ایران  خاطره‌بازی با زرد قناری و مادر روی آنتن آخر هفته | تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می‌کند؟

البته که دولت سیزدهم، اهتمام ویژه‌ای در حوزه ساخت سالن از خود نشان داده است به‌طوری‌که از تیرماه سال گذشته تاکنون، تعداد ۱۰۶ سالن جدید به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نیز ۳۰۰ سالن دیگر هم در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد، ۸۰ سالن آماده افتتاح هستند یا در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارند.

در حال حاضر، ۳۰۰ سالن در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد، ۸۰ سالن آماده افتتاح هستند یا در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارند. نکته مهمی که باید در حوزه ساخت سالن مورد توجه قرار بگیرد آن که، همان‌گونه که ساخت سالن‎ های جدید، اتفاق مبارکی در سینمای ایران به حساب می‌آید، اما ضرورت مهم‌تر در این حوزه، ترمیم سالن‌های کهنه و قدیمی و عدم‌اجازه برای خارج شدن این سینماها از ناوگان سینمایی کشور است.

بسیاری از این سینماها، به لحاظ جغرافیایی در نقاط استراتژیکی قرار دارند و به لحاظ نوستالژیک، یادآور خاطرات خوبی برای مردم هستند بنابراین اگر سیاست به این منوال باشد که این سینماها از چرخه خارج شوند و سینماهای جدید به ناوگان افزوده شوند، در عمل، اتفاق چندانی در سینما رخ نداده است و تدبیر آن‌جایی است که در کنار حفظ این سینماها، به فکر تقویت ناوگان سینمایی کشور و افزایش کمی آن بود.

در حال حاضر در کشور ۳۵۰ سینما با ۶۸۲ سالن وجود دارد؛ همچنین ۱۵ پروژه با ۴۴ سالن نمایش در حال بازسازی است که با توجه به سرعت مناسب بازسازی، پیش‌بینی می‌شود که این سینماها تا پایان سال ۱۴۰۱ به سالن‌های فعال کشور اضافه شوند.

اگر این برآوردها به درستی عینی شوند، قول سینمایی دولت سیزدهم در رساندن تعداد سالن‌های کشور به ۱۰۰۰ سالن، قبل از آن‌که عمر این دولت به نیمه برسد، محقق شده و این اتفاق می‌تواند دست سینمای ایران را در افزایش تولید و اکران فیلم‌ها، تا حدود قابل‌توجهی باز بگذارد.

فارغ از این امکان، ۱۰۰۰ سالن، عدالت بیشتری را در آمایش سرزمینی ایفا می‌کند و طی آن، مردم نواحی مختلفی از کشور، از نعمت تماشای هم‌زمان فیلم برخوردار می‌شوند.

این اتفاق، با تمام برکاتی که با خود به همراه دارد، سینمای ایران را یک قدم در مسیر صنعتی شدن به جلو پیش برده و استانداردهای حرفه‌ای آن را ارتقا می‌بخشد.

کد خبر 702322 برچسب‌ها دولت سیزدهم سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم سینمای ایران سینمای ایران دولت سیزدهم قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند

سینما‌های سراسر کشور، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) از عصر جمعه تا صبح یکشنبه تعطیل می‌شوند.

بنا بر این گزارش، سینما‌های سراسر کشور از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه تعطیل شده و در تمام روز شنبه، هیچ فیلمی نمایش نمی‌دهند. فعالیت سینما‌ها از صبح یکشنبه به حالت عادی بازمی‌گردد.

هم‌اکنون فیلم‌های مست عشق، سال گربه، تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب، آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز و پرویزخان به روی پرده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی