Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد حسین سپهر در اولین همایش ملی "آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_اجتماعی"، با بیان اینکه دوران پسا کرونا نداریم، اظهار کرد: ظاهرا باید با این بیماری زندگی کنیم و احتمالا با تهدیدات دیگری نیز روبرو شویم. از این رو لازم است امروز آماده مقابله با هر تهدیدی باشیم که احتمالا پیش روی ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درگیری جامعه با اختلالات روانی حاصل از پاندمی کووید ۱۹تصریح کرد: امروز با جماعت آسیب پذیری مواجه‌ایم که باید برایشان تدبیر و راهکاری اندیشید.‌ کرونا بیماری تشدید گر، پیش رونده، خطر ساز و یکی از تهدیدهای زیستی پر هزینه است که جهان درگیر آن است. رکود اقتصادی بزرگترین مساله ای بود که جهان با آن مواجه شد، همچنین تلفات انسانی، ابتلا به بیماری، فوت و مرگ و میر، هزینه بالای بهداشت و درمان و تغییر سبک زندگی از عواقب مهم این تهدید زیستی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه این همایش در صدد است از مجموع مقاله ها سند ملی و جامع مقابله با عوارض روانی اجتماعی کرونا را تهیه کند، خاطر نشان کرد: این سند مبنای تصمیم سازی ها، تصمیم‌گیری ها و اقدامات راهبردی و عملیاتی ما در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود. اگر به دقت و با رعایت تمام الزامات علمی و تجربی این سند تولید شود، شاید بتوان گفت جزء کشورهای موفق و برتر دنیا شویم که در حوزه سلامت روان یک نسخه علمی دارند.

سپهر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تداوم تهدیدات زیستی بسیار محتمل است و نمی‌توان گفت کرونا تمام شده است، تصریح کرد: باید آماده پاسخگویی به هر تهدید به ویژه تهدید زیستی شویم. رییس جمهوری با این درخواست که "ستاد ملی مقابله با کرونا" به "ستاد ملی مقابله با تهدیدات زیستی" تبدیل شود موافقت کرد و این امر نشان از جدی بودن تهدیدات زیستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اختلالات روانی عوارض کرونا ویروس کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای شهدای خوشنام شهر آق قلا، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است، کاهش جمعیت جوان، باعث کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است و برای جوانی جمعیت باید برنامه ریزی کرد.
 
به گفته وی؛ یکی از متغیرهایی که در بهداشت روانی می تواند نقش سازنده و مؤثر داشته باشد رفتارهای مذهبی از جمله کارکردهای مذهب در بهداشت روانی و پروراندن رویکردی پیشگیرانه نسبت به آسیب ها است.
 
امام جمعه اهل تشیع شهر آق قلا با عنوان اینکه شهید مطهری، نه یک فرد؛ بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار می ‌توانست و می ‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و امام راحل عظیم‌ الشأن (ره) و رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌ اند.
 
وی افزود: معلمان قشر بسیار زحمتکش و شریفی هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که معلمی فقط به تدریس مباحث تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی نیست؛ بلکه معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چرا که معلمی در حقیقت شغل انبیا است.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: معظم له درباره تأمین امنیت شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش جامعه تأکید زیادی کردند.
 
وی ادمه داد: در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تأکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌ کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟