Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین افتتاح آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و سنجش پروتئین گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه امکان تشخیص و آنالیز پروتئین‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کاشان فراهم شد.

غلامعلی حمیدی، با اشاره به اینکه افتتاح این آزمایشگاه تشخیص دقیق واندازه گیری اختصاصی میزان پروتئین در بافت‌های مورد آزمایش را امکان کرد افزود: این تکنیک علاوه بر نقش کلینیکی و بالینی شرایط را برای انجام تحقیقات آزمایشگاهی و سلولی-مولکولی نیز تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه امکان انجام تحقیقات در زمینه مهندسی ژنتیک، کلونینگ و سنجش پروتئین فراهم و همچنین طراحی و تولید واکسن‌های نوترکیب و کیت‌های تشخیصی در آینده نزدیک امکان پذیر می‌شود.

به گفته او، محققان و پژوهشگران حوزه پزشکی منطقه پیش از این، برای استفاده از این تکنیک مجبور به استفاده از امکانات دانشگاه‌های دیگر بودند، امّا از این پس دانشگاه علوم پزشکی کاشان می‌تواند علاوه بر پاسخگوئی به نیاز‌های آزمایشگاهی محققان، نمونه‌های آزمایشگاهی محققان دیگر نقاط کشور را نیز مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهد.

آزمایشگاه سنجش پروتئین واقع در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
راه‌اندازی شد.

همچنین معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به منظور بررسی ظرفیت‌های آزمایشگاهی - تحقیقاتی، بررسی ظرفیتهای اعضای هیات علمی پژوهشی، شناسایی بستر‌های همکاری مشترک در آزمایشگاه‌های جامع سطح کشور و ظرفیت‌های موجود در سطح دانشگاه از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمایشگاه مهندسی ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان سنجش پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی