Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:52:31 GMT

عباس معروفی خالق «سمفونی مردگان» درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۸۷۸

عباس معروفی خالق «سمفونی مردگان» درگذشت

عباس معروفی نویسنده رمان «سمفونی مردگان» به دلیل ابتلا به سرطان در ۶۵ سالگی در آلمان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایران اکونومیست، صفحه اینستاگرام خانه هدایت برلین که صفحه رسمی معرفی و انتشار آثار عباس معروفی است، روز پنجشنبه (دهم شهریور) از درگذشت این شاعر خبر داد و نوشت: «جانِ ما، جاودانه شد.»

عباس معروفی رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، ناشر و روزنامه‌نگار متولد اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد. نخستین مجموعه داستان او با نام روبروی آفتاب در سال ۱۳۵۹ در تهران منتشر شد. پیش و پس از آن نیز داستان‌های او در برخی مطبوعات به چاپ می‌رسید، اما با انتشار «سمفونی مردگان» در دهه شصت بود که نامش به عنوان نویسنده تثبیت شد و به شهرت رسید.

معروفی بنیانگذار ماهنامه‌ای فرهنگی ادبی و اجتماعی به نام گردون در سال ۱۳۶۹ بود. همچنین وی بنیانگذار سه جایزه ادبی قلم زرین گردون، قلم زرین زمانه و جایزه ادبی تیرگان بود. رمان‌های سال بلوا، پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت، تماما مخصوص و نام تمام مردگان یحیی است، مجموعه شعرهای نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ عین‌القضات و عشق و چهل‌ساله‌تر از پیامبر از جمله آثار معروفی است.

این نویسنده حدود سه دهه مقیم کشور آلمان بود. او از حدود سه سال گذشته به سرطان لنفاوی مبتلا شد که تحت درمان قرار گرفت، اما امروز- دهم شهریور در پی این بیماری درگذشت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عباس معروفی ، آلمان ، نویسنده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عباس معروفی آلمان نویسنده عباس معروفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر