Web Analytics Made Easy - Statcounter

چوب ترمو یا چوب گرمادیده چوبی است که در اثر فرایند حرارتی، به لحاظ ویژگی‌های ظاهری و فنی ارتقا پیدا کرده است. همین مسئله باعث شده تا امروزه شاهد تنوع کاربردهای عمده ترموود در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها باشیم.

ترموود جایگزینی بسیار مناسب برای چوب‌های معمولی است زیرا به‌واسطه فرایند ترمو شدن، نه‌تنها سازگاری زیست‌محیطی آن افزایش‌یافته بلکه مقاومت آن در برابر عوامل بیولوژیک مانند قارچ‌ها و نیز شرایط آب‌وهوایی گوناگون افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربردهای عمده ترموود؛ متریالی با طیف وسیعی از کاربردها

چوب ترمو یا چوب گرمادیده چوبی است که در اثر فرایند حرارتی، به لحاظ ویژگی‌های ظاهری و فنی ارتقا پیدا کرده است. همین مسئله باعث شده تا امروزه شاهد تنوع کاربردهای عمده ترموود در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها باشیم. ترموود جایگزینی بسیار مناسب برای چوب‌های معمولی است زیرا به‌واسطه فرایند ترمو شدن، نه‌تنها سازگاری زیست‌محیطی آن افزایش‌یافته بلکه مقاومت آن در برابر عوامل بیولوژیک مانند قارچ‌ها و نیز شرایط آب‌وهوایی گوناگون افزایش پیدا کرده است. همچنین این چوب، در مقایسه با چوب‌های معمولی از رطوبت درونی و هدایت حرارتی کمتری برخوردار است.

فضاهای خارجی ساختمان‌ها؛ یکی از کاربرهای عمده چوب ترموود

عملکرد مؤثر و دوام بالای چوب ترموود در مقابل انواع شرایط آب‌وهوایی و پوسیدگی، این چوب را به متریالی مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی ساختمان‌ها تبدیل کرده است. کاربردهای عمده چوب ترموود در این زمینه غالباً در زمینه پوشش نما و کف‌پوش است. البته استفاده از چوب ترموود به‌عنوان لوور و پروفیل‌های سایه‌انداز و سایبان نیز در چند سال اخیر گسترش پیدا کرده است.

به‌منظور استفاده از چوب ترموود در فضاهای بیرونی به چه نکاتی باید توجه کرد

نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه کنیم، کلاس مقاومتی چوب ترموود در برابر شرایط محیطی مختلف است. از دیگر نکاتی که باید در این زمینه به آن توجه کنید، دستورالعمل‌های تولیدکنندگان دررابطه‌با روش‌های نگهداری از این متریال کاربردی است. به شکل معمول در چوب ترموود شرکت‌های معتبری همچون پارس آرای کوهستان، دوره‌های ۲ و یا ۵ساله را برای اجرای یک‌لایه از لاک یا همان رزین را به‌عنوان لایه‌ای محافظ برای افزایش دوام این چوب باید رعایت شود.

پرگولا، نرده و مبلمان؛ سه مورد از مهم‌ترین کاربردهای عمده ترموود

پرگولا، نرده و مبلمان از رایج‌ترین کاربردهای چوب ترموود به شمار می‌آیند که به‌منظور طراحی و ساخت مبلمان شهری، مبلمان روف‌گاردن، پرگولا و یا نرده می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. استفاده از چوب ترموود در ساخت پرگولا و مبلمان روف‌گاردن به‌خصوص در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم مواجه شده است. به‌منظور ساخت پرگولا، نرده و همچنین سایر عناصر دکوراتیو مربوط به روف‌گاردن عموماً از پروفیل‌های چهار تراش ترموود استفاده می‌کنند. این پروفیل‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلف در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

نکاتی که بهتر است درباره پروفیل‌های ترموود بدانید

پروفیل‌های چهار تراش ترموود، پروفیل‌هایی محکم هستند که می‌توانیم از آن‌ها در تمام سطوحی که دارند استفاده کنیم. این پروفیل‌ها مانند دیگر پروفیل‌های ترموود موجود در سطح، پشتکار و سطح نمایان از پیش تعیین شده‌ای ندارند. باتوجه‌به اینکه این پروفیل‌ها در فضای بیرونی نصب می‌شوند و همواره در معرض شرایط آب‌وهوایی قرار دارند، باید به دستورالعمل شرکت تولیدکننده نسبت به نحوه نگهداری و مراقبت از آن‌ها به‌خوبی توجه کنید. در صورت نیاز شما می‌توانید برای افزایش دوام و ماندگاری این چوب‌ها از لاک و رزین هم استفاده کنید.

کاربردهای عمده چوب ترموود در زمینه لوور و سایبان

یکی دیگر از کاربردهای عمده ترموود، استفاده از این چوب‌ها در ساخت سایبان‌ها و لوور است. به‌منظور استفاده از این چوب‌ها به‌عنوان سایبان و یا لوور عموماً از پروفیل‌هایی چهار تراش، درست مشابه پروفیل‌های استفاده شده در پرگولا و مبلمان کمک می‌گیرند.

اما دراین‌بین برخی از شرکت‌ها نیز اقدام به تولید سایبان و لوور با مقاطعی دوکی شکل و ذوزنقه‌ای که پروفیل مرسوم و مناسب جهت ساخت این لوورها هستند استفاده می‌کنند. لوورهای ساخته شده از ترموود علاوه بر نقش عملکردی خود در زمینه ساخت لوور (کمک به تنظیم و کنترل جریان هوا و نور خورشید) از نظر معماری و زیبایی نیز گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساختمان‌ها به شمار می‌آیند.

استفاده از چوب ترموود به‌منظور طراحی فضای استخر

به طور معمول برای طراحی و ساخت استخر و سونا از کف‌پوش‌های سیمانی استفاده می‌شود. چنین کف‌پوش‌هایی در فصل تابستان داغ شده و در فصول سرما نیز باعث می‌شوند تا افراد زمانی که بر روی این کف‌پوش‌ها ایستاده‌اند، سرمایی آزاردهنده را احساس کنند. به همین خاطر است که ترموودها می‌توانند جایگزین مناسبی برای این کف‌پوش‌ها در استخر و سونا باشند. از سویی ترموود نقش بسیار مؤثری در حفظ تعادل دمایی دارد.

در نتیجه راه‌رفتن بر روی آن‌ها مشکلی را برای افراد ایجاد نخواهد کرد. از طرفی به دلیل عدم انقباض و انبساط این چوب‌ها، از پوسیدگی کف‌پوش‌ها و فرسودگی زیرسازی آن‌ها نیز به مقدار قابل‌توجهی پیشگیری می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که چوب ترموود در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردار است.

چه دلایلی باعث شده تا شاهد کاربردهای عمده ترموود در طراحی استخرها باشیم

ترمود چوب‌ها از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار هستند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از لاک‌های مخصوصی میزان این مقاومت را افزایش دهید. تنوع رنگ و مدل ترموودها از دیگر مزایای آن‌ها در طراحی استخر به شمار می‌آیند. زیرا شما می‌توانید به‌راحتی هر سبکی از دکوراسیون فضا را با آن‌ها هماهنگ کنید. از طرفی نگهداری از این چوب‌ها نیز آسان است. برای نگهداری و تعمیر چوب ترموود شما نیازی به‌صرف زمان و هزینه نخواهید داشت.

با چوب ترموود محیط زندگی خود را مدرن و سرشار از حس آرامش کنید

ترموودها، متریال‌هایی هستند که به دلیل برخورداری از جذابیت و انتقال دادن حس آرامش، استفاده از آن‌ها در طراحی هر فضایی می‌تواند جلوه‌ای منحصربه‌فرد را به محیط زندگی یا کار شما بدهد. ترموودها محصولاتی مقاوم، زیبا و باکیفیت بالا هستند که می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای هماهنگی اتمسفر دکوراسیون منزل شما با حس و حال طبیعت باشند. کاربردهای عمده چوب ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند از پوشش‌دهی فضا گرفته تا اکسسوری‌های کوچک، ظاهری متفاوت را پیش چشمان همه به نمایش بگذارد.

پارس آرای کوهستان به‌عنوان مرجعی معتبر و تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون و واردات چوب‌های ساختمانی، نماینده انحصاری بزرگ‌ترین کمپانی‌های اروپایی است. پرسنل مجرب پارس آرای کوهستان آمادگی تأمین هرگونه سفارش از جانب شما هم‌وطنان گرامی را دارد.

کد خبر 601548

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کفپوش ترموود چوب ترمو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خارجی ساختمان ها شرایط آب وهوایی چوب ترموود پیدا کرده چوب ها پروفیل ها کف پوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید